-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første Mazda Hydrogen i Norge
I dag skal den første "norske" Hydrogen-Mazdaen offisielt overleveres. Men samferdselsministeren tyvstartet i går.
Tyvstart
Det var under Zeros lavutslippskonferanse i går at samferdselsminister Liv Signe Navarsete kunne sette seg i den høyrestyrte, hydrogenmatede Mazda RX8-bilen som er den første av mer enn et snes hydrogenbiler Mazda skal lease til den norske Hydrogenveien.
Som kjent arbeides det med noe man kaller Hynor, Hydrogenveien mellom Stavanger og Oslo. Noe av det som er spennende med dette prosjektet er at de eksisterende fyllestasjonene, og de som er planlagt, leverer hydrogen fra forskjellige kilder fremstilt på forskjelllig måte.
Dette mangfoldet er en av grunnene til at Mazda valgte det norske prosjektet som partner i egne hydrogen-forsøk, antydet Mazdas prosjektleder Akihiro Kashiwagi.
Bilinteressert
I dag er forhåpentlig prøveskiltet tatt av og bilen utstyrt med et skikkelig registreringsskilt slik at den også kan starte med skikkelige feltforsøk, sammen med de ombygde hydrogenbilene som allerede går i Grenlandsområdet.
Navarsete er en sterk tilhenger av biler som gir lokalt nullutslipp og snakket igjen varmt om veiprising, samtidig som han listet opp nye fordeler hun har foreslått skal komme null-utslipperne til del.
Men hun tar også lystig utfordringen med å sette seg inn på den gale siden av bilen og styre den gjennom tett Oslo-trafikk.
Hun gir faktisk til tider inntrykk av å være glad i bil!
Mazda forteller på sin side at de nå er i ferd med å utvikle et hydrogenalternativ for Mazda5-modellen. Selv om RX8 er en morsom bil, er det kanskje litt mer velegnet med en skikkelig MPV i denne sammenhengen. Bilene skal jo brukes og 5eren er utvilsomt mer brukervennlig enn den lave sportsbilen.