-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
CLS Shooting Brake - på Brabus-maner
Den nye luksuscruiseren fra Mercedes kan leveres med seks forskjellige motorer. Nå utvider Brabus utvalget.
Etter Mercedes-eide AMG er vel Brabus det nærmeste man kommer en offisiell tuning-kanal for Mercedes-Benz.
Selskapet i Bottrop, en drøy mil nordvest for Essen, kan hjelpe deg, enten du er ute etter litt individuell stil eller flere muskler. Nå har de kastet seg over siste tilskudd i Mercedes-familien – CLS Shooting Brake.
LES: Våre førsteinntrykk av CLS Shooting Brake
Bodykittene fra Brabus skal ikke bare gjør at bilen tar seg bedre ut – de skal også gi fordeler med hensyn til aerodynamikk, og derfor er de utviklet og testet i vindtunnel. Delene er enten laget i spesielt solid og fleksibel spesialplast eller i karbonfiber.
Lett mascara
De mest folkelige modellene, CLS 250 og 350 CDI samt bensinutgavene CLS 350 og 500 BlueEfficiency, kan oppgraderes med Brabus frontspoiler og luftinntak med LED kjørelys, samt sideskjørt og belyste dørterskler.
Til biler med AMG sportspakke tilbyr Brabus en spesiell frontspoiler som festes under den originale fangeren.
Det tyske tuningselskapet byr på et stort utvalg spesialfelger i dimensjoner fra 17 til 20 tommer. Største dekkdimensjon som tilbys fra Brabus’ samarbeidspartnere, Continental, Pirelli og Yokohama, er 255/30 ZR20 til forhjulene og 295/25 ZR20 til bakakselen.
Ønsker du å fremheve dine fete hjul og felger kan Brabus hjelpe deg med forskjellige løsninger, fra rene sportsfjærer til komplette hjuloppheng og en modul som senker biler med Airmatic luftfjæring med ca. 35 mm.
Mer muskler
Ifølge Brabus er det ingen som har så mye som dem å tilby når det gjelder motorturning for Mercedes. De øker kjapt effekten i en CLS 250 CDI til 235 hk (fra 204) og dreiemomentet til 560 Nm.
En CLS 350 CDI får ved hjelp av plug-and-play design 690 Newtonmeter (opp fra 620 Nm) i området 1600 til 2400 omdreininger, og inntil 313 hestekrefter (opp fra 265 hk). Dermed kan null til hundre foretas på 5,9 sekunder mens potensiell toppfart forblir sperret ved 250 km/t.
Har du en CLS 500 BlueEfficiency kan den etter kort innleggelse hos Brabus yte 500 hk og få et maks dreiemoment på 720 Newtonmeter. De er også velvillige med å fjerne sperren ved de obligatoriske 250, så du i stedet får en potensiell toppfart på 300 km/t.
Kommer du til Brabus med en CLS 63 AMG, kan du forlate dem noen dager senere med en Brabus B63-620 med hele 619 hestekrefter og et moment på formidable 1000 Newtonmeter. Nå snakker vi 0-100 km/t på 4,2 sekunder og en toppfart på 320 km/t.
Stille hjemkomst
Og selvsagt skal du ha et heftig sports-eksosanlegg i rustfritt stål. I tillegg til å gi ekstra effekt har det en funksjon som lar deg velge med gromlåt (Sport) og et mer avdempet lydbilde (Coming Home). Det er dessuten elegant å se på med to doble, blankpolerte rør som stikker ut av bakfangeren.
Ønsker du også å friske opp interiøret, er mulighetene legio med hensyn til skinn, Alcantara, edeltre, aluminium eller karbonfiber.
Selv om CLS Shooting Brake er selve drømmebilen for mange, fins det altså et firma utenfor Essen som klør i fingrene etter å få gitt den en overhaling.