-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Biodiesel i Trondheim
Biodiesel B5, som er inntil fem prosent biodiesel i vanlig diesel, blir i disse dager tilgjengelig i Trondheim.

Det er Statoil-stasjonene på Tunga, Rosten, Innherredsveien, Nidarvoll og Nardo som nå starter salget av B5. Dermed får kommunen tilgang på biodrivstoff.
Stasjonene får dieselen fra Statoils tankanlegg i Fagervika, og bedriftskunder i Trondheims-området kan også få levert Statoils diesel med biodiesel.
Statoil har nå ca. 130 stasjoner i Norge med Diesel B5. Drivstoffet utgjør nå en fjerdedel av selskapets totale autodieselsalg. Og prosentandelen er økende, idet Statoil ukentlig åpner nye stasjoner der vanlig diesel er erstattet med diesel med lavinnblanding av biodiesel.
- Biodrivstoff er et viktig satsingsområde for Statoil, og innen sommeren skal 200 stasjoner ha diesel med lavinnblanding av biodiesel. Det er i dag for tidlig å si når alle Statoilstasjonene i Trøndelagsfylkene vil selge den mer miljøtilpassede dieselkvaliteten, sier administrerende direktør Dag Roger Rinde i Statoil Norge AS.
Han viser til at dieseltankene på stasjonene skal renses og inspiseres grundig før det fylles på diesel med inntil fem prosent lavinnblanding av biodiesel. Dette arbeidet tar tid.
- Dette er en stor og meget viktig jobb. På denne måten sikrer vi at tanken er ren og fri for vann før vi fyller opp med Diesel B5, sier Rinde.
Biodieselen som Statoil bruker i Norge importeres fra Europa og tilsettes dieselen på tankanlegget før drivstoffet fylles på tankbilene. Rapsmetylester (RME) er den mest brukte biodieselen og har like gode kuldeegenskaper som vanlig diesel.
Den tilfredsstiller også den europeiske standarden for diesel (EN 590) som er godkjent av bilindustrien. Alle biler med dieselmotor kan kjøre på Diesel B5, som koster det samme for kundene som dagens vanlige, avgiftspliktige diesel.