-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En grønnere fremtid:
Ordrebanken øker for solcellebilen
Den tyske solcellebilen fra Sono Motors har du lest om noen ganger på disse sidene. Nå forteller de stadig om økt interesse.
Forrige uke fikk vi en pressemelding som fortalte at 20.000 potensielle kunder hver hadde innbetalt et depositum på 2000 euro for å bestille en Sono Sion.
Nå forteller de om en storordre fra FINN, et München-basert bildelingsselskap som opererer i Tyskland og USA. De skal i løpet av en femårsperiode kjøpe 12.600 biler av Sono Motors.
Bilen skal bygges hos finske Valmet med produksjonsstart høsten 2023. Avtalen med Valmet innebærer en produksjon på 257.000 Sion i løpet av en periode på syv år.
Sono Motors omtaler bilen som verdens første SEV (Solar Electric Vehicle) for massene. En romslig familiebil med god plass til passasjerer og bagasje priset fra 25.126 euro.
Den ble vist i sin endelige produksjonsdrakt for et entusiastisk hjemmepublikum i slutten av juli.
Karosseriet er dekket med 456 solceller som forventes å øke bilens rekkevidde på 305 km fra en 54 kWt batteripakke med et gjennomsnitt på 112 km (inntil 245 km) per uke. Det forutsetter selvsagt god tilgang på dagslys.
Bilen kan hurtiglades med opptil 75 kW (DC) og ved hjemmelading (AC) er hastigheten 11 kW.
Med en eurokurs på dagens nivå kan Sion bli blant de rimeligste elbilene i Norge, så det blir interessant å høre mer fra selskapet som vi har fulgt jevnlig siden 2017.