-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Mitsubishi Outlander PHEV:
Kommer tilbake til Europa neste år
Mitsubishi Motors Europe fortsetter sin nye offensiv og satsing på det europeiske markedet. Neste år er det premiere for den nye Outlander PHEV SUV-en.
Nye Mitsubishi Outlander PHEV har vært borte fra det norske markedet i noen år, men nå er fjerde generasjon Outlander klar til å bygge videre på forgjengerens grunnlag.
Under karosseriet tilfører den nye Outlander PHEV en ny dimensjon til elektrifisering med en neste generasjons, klasseledende plug-in hybrid drivlinje med lang rekkevidde. Synd at avgiftsreduksjonen på slike systemer er borte i Norge.
Bilen har et 495 liters lasterom som gir mer plass til alt det viktigste i dagliglivet. Og hvis du trenger mer plass, øker volumet til 1422 liter med soltak med bakseteryggene nedfelt.
Drivlinje
Nye Outlander PHEV har blitt omfattende oppdatert. Den fullstendig reviderte PHEV-drivlinjen, som gir økt elektrisk rekkevidde, leverer rask akselerasjonen som forventes av elbiler, og med raffinerte forbedringer som gir lavt støynivå i kupeen.
Systemet kombinerer en effektiv firesylindret bensinmotor, to elmotorer med høy effekt og en større litium-ion-batteripakke for å øke ytelsen i forhold til forrige generasjon med rundt 40 prosent.
Fremdriftsbatteriet har nå en kapasitet på 22,7 kWt som betyr at den nye modellen kan kjøre i EV-modus og unngå at forbrenningsmotoren starter vesentlig lengre enn forgjengeren. Ifølge den offisielle WLTP-testen er den elektriske rekkevidde opptil 86 km.
Den frontmonterte elektriske motoren produserer 85kW/255Nm, mens den bakre enheten leverer 100kW/195Nm.
Basiselementene til forbrenningsmotoren forblir som i forrige generasjon; 2360cc, 16-ventiler og DOHC med en kombinert effekt på 225kW (302 hk), og en økning i kapasiteten til drivstofftanken til 53 liter.
0-100 km/t på 7,9 sekunder
Den økte ytelsen betyr at 0-100 km/t akselerasjon nå er på 7,9 sekunder.
Tre kjøremoduser bidrar til å maksimere effektivitet og ytelse: EV-modus, seriehybridmodus og parallellhybridmodus. Hver modus er utformet for å optimalisere kjøreopplevelsen avhengig av situasjonen.
Nye Outlander PHEVs dimensjoner er 4719 mm lang, 1862 mm bred, 1750 mm høy og med en akselavstand på 2704 mm.
I samarbeid med den berømte lydutstyrsprodusenten Yamaha, inkluderer nye Outlander PHEV Dynamic Sound, et lydsystem med 8 eller 12 høyttalere, for å levere en førsteklasses lydopplevelse.
Fra førersetet blir nye Outlander PHEVs økte digitaliseringsnivå tydelig. En høyoppløselig 12,3" fulldigital førerskjerm har en TFT-fargeskjerm bak rattet.