-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bilveteran på gamle tomter
Under åpningen av Skotvedts nye Honda-senter på Ensjø hadde vi gleden av å treffe gårdeieren – en mann med like lange biltradisjoner som Skotvedt-familien.


Venner ristet på hodet da Olav Gulbrandsen ville starte bilforretning på landet. I dag er Ensjø Norges største bilby
Venner ristet på hodet da Olav Gulbrandsen ville starte bilforretning på landet. I dag er Ensjø Norges største bilby
-Jeg hadde importen av Studebaker på 1950- og 60-tallet, forteller en vital Olav Gulbrandsen (82) til MotorBransjen. -Vi var i ferd med å vokse ut av lokalene våre på Grønland, men da jeg bestemte meg for å bygge nytt på Ensjø ristet folk på hodet. Det gikk da ikke an å drive bilforretning fra et jorde langt ute på landet!
I 1956 sto Gulbrandsens nye lokaler med oppstillingsplass for 100 biler klare, og vegg i vegg reiste broren Juul Gulbrandsen sitt nybygg. Dermed var startskuddet gått for det som i dag er Norges største bilby. En tredje bror var og er fortsatt aktiv i bransjen, Arne Gulbrandsen som driver verksted med spesialkompetanse på BMW.
I tillegg til Studebaker fylte Gulbrandsen på med merker som Fiat, Skoda, Steyr og Isabella før han i en årrekke var forhandler for Opel. -Bortsett fra Studebaker Avanti var nok Isabella de fineste bilene vi solgte, de første på markedet med selvbærende karosseri. Selv kjørte jeg Isabella i rally. Jeg har bl.a. kjørt Rally Monte Carlo et par ganger på de samme veiene hvor Petter Solberg & Co kjører den dag i dag, sier veteranen.
I tillegg til bilforretning ble det også bedrevet andre aktiviteter fra lokalene i Ensjøveien. Her var Oslos første Fina-stasjon og over bilbutikken har det vært både restaurant og helsestudio.
Bilforretningen ble etter hvert solgt til Chrico Bil, men selv om Olav Gulbrandsen for lengst har nådd pensjonsalderen er han fortsatt en aktiv gårdeier som ikke ligger på latsiden. Det er store planer for boligutbygging på Ensjø, og de akter den tidligere bilforhandleren å være med på, blant annet ved å legge lokk over skinnegangen på nedsiden av bygget sitt.