-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
GM-grenene i Norden blir tettere
Aktivitetene til General Motors-merkene i Sverige, Norge, Finland og Danmark veves stadig tettere sammen. Nylig ble det nye morselskapet General Motors Nordic opprettet. Gjennom nasjonale salgsselskap skal selskapet ha ansvar for alt salg av GM-produkter i Norden. Hensikten er å ivareta totale ressurser og kompetanse for Opel, Saab og Daewoo mer effektivt og samlet.

På den annen side har vel ikke Daewoo hittil vært et så fett bein her til lands at en forkorting av importørkontraktens varighet ikke lar seg forhandle om - dersom GM Nordic ønsker det, da. For øvrig sies det fra sentralt hold at de fire nasjonale importselskapene, som General Motors Norge, i hovedsak vil bestå av operative feltstyrker med varemerketilhørende regionssjefer som arbeider direkte med forhandlerne. Det høres nesten ut som et felttog for bedre synergi og høyere markedsandeler, men hvorfor ikke, egentlig? GMs importadministrasjon i Norge kan så vidt vi ser ikke slankes stort mer likevel.
Direktør Tore Wolden i Saab Norge sier at kortene i GM Nordics strategi legges nå i juli. Han regner med at selskapet først vil se på Sverige og muligens Finland før de øvrige nordiske land tilpasses de nye rutinene.
–For dette vil i første omgang handle om endringer i rapporteringsrutiner, mener Wolden. –Her i Norge begynte vi egentlig samkjøringsprosessen for tre år siden da GM Norge og Saab Norge flyttet under samme tak. Jeg gleder meg over at prosessen igjen har kommet i bevegelse og både håper og tror at håndteringen av Opel og Saab etter hvert blir slått sammen. I dag opererer merkene med helt forskjellige systemer på data og kommunikasjon, for eksempel, så fordelene med harmonisering er åpenbare. Innen ett og samme konsern bør alle kunne snakke sammen.
Dagens sjef for Saab Opel Sverige AB, Torbjörn Olsson (44), er utpekt til å bli adm. direktør for GM Nordic som blir forlagt til Stockholm. Tidligere ansvarlig for Opel-salget i Norden, Patricia Messar, blir markeds- og varemerkedirektør for GM Daewoo Europe, med base i Zürich.