Mysen-konsentrasjon

Fra hele landet kommer det signaler om at stadig flere bilforhandlere oppdager at det er nødvendig med et større volum pr. kvadratmeter. Forhandlere slår seg sammen, med andre ord. Det ferskeste eksemplet henter vi fra Mysen.

Publisert Sist oppdatert

Nå har de to selskapene gjort en intensjonsavtale om å slå seg sammen. Mysen Bil AS vil være det overtakende selskapet, og Skotvedt-selskapet vil flytte inn i Mysen Bils lokaler (bildet). Det nye selskapet skal også hete Mysen Bil AS. Men på eiersiden får de to eierne, Erik Svarstad (som ellers ikke har noen interesser i bil) og Hanne Skotvedt (som definitivt har det) eier en halvpart hver i det nye selskapet.

I forrige uke ble det klart at de fire importørene har godkjent planene, slik at det nå ikke er noen verken formelle eller praktiske hindringer i veien for at fusjonen kan gjennomføres så snart som mulig.

Bakgrunnen for den lokale lille revolusjonen er selvfølgelig ønsket om et bedre forhold mellom inntjening og kostnadsstruktur. Konkurranse og lavere marginer krever med andre ord mer rasjonell drift. Det nye selskapet vil budsjettere med ca. 200 nye og 240 brukte biler neste år. Man legger selvfølgelig også vekt på i ivareta den spesialkompetansen som er bygget opp rundt de fire merkevarene.

Powered by Labrador CMS