-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mysen-konsentrasjon
Fra hele landet kommer det signaler om at stadig flere bilforhandlere oppdager at det er nødvendig med et større volum pr. kvadratmeter. Forhandlere slår seg sammen, med andre ord. Det ferskeste eksemplet henter vi fra Mysen.

Nå har de to selskapene gjort en intensjonsavtale om å slå seg sammen. Mysen Bil AS vil være det overtakende selskapet, og Skotvedt-selskapet vil flytte inn i Mysen Bils lokaler (bildet). Det nye selskapet skal også hete Mysen Bil AS. Men på eiersiden får de to eierne, Erik Svarstad (som ellers ikke har noen interesser i bil) og Hanne Skotvedt (som definitivt har det) eier en halvpart hver i det nye selskapet.
I forrige uke ble det klart at de fire importørene har godkjent planene, slik at det nå ikke er noen verken formelle eller praktiske hindringer i veien for at fusjonen kan gjennomføres så snart som mulig.
Bakgrunnen for den lokale lille revolusjonen er selvfølgelig ønsket om et bedre forhold mellom inntjening og kostnadsstruktur. Konkurranse og lavere marginer krever med andre ord mer rasjonell drift. Det nye selskapet vil budsjettere med ca. 200 nye og 240 brukte biler neste år. Man legger selvfølgelig også vekt på i ivareta den spesialkompetansen som er bygget opp rundt de fire merkevarene.