Riis Bilglass over hele landet

Bilglassringen, den store og velkjente sammenslutningen av bilglassverksteder, skiftet navn til Riis Bilglass 1. januar 2004.

Publisert Sist oppdatert

Felles profilering skal være gjennomført 1. februar 04 for den del av bedriften som omhandler bilglass, noe som vil gjøre kjeden godt synlig. Riis Bilglass er kjent for å sette høye krav til seg selv vedrørende kvalitet og standard på sine tjenester, en linje som ufravikelig vil bli videreført i den styrkede kjeden.

Formålet med kjeden er å møte konkurransen fra utenlandske aktører, da det i fremtiden ser ut til at det norske bilglassmarkedet vil bestå av to store aktører, nemlig Riis Bilglass AS og Carglass AS (ex Hurtigruta Bilglass).

–Riis Bilglass har også en stor fordel i at vi har landets ledende grossist Bilglassgruppen AS som leverandør og samarbeidspartner, noe som vil gjøre alle i kjeden svært ekspeditte i vår bransje, sier Tore Berget i Riis Bilglass. Han er daglig leder av kjeden og støttes av fem kjedemedlemmer som fungerer som et kjederåd.

Kjeden er et heleid selskap av Andr. L. Riis A/S i Trondheim, som i dag eier Bilglassgruppen A/S og tidligere Riis Bilglass A/S . Forventet omsetning i 2004 er ca. 130 mill. NOK.

I uke 5 og 6 skal kjeden markere seg både nasjonalt og lokalt ved hjelp av profilering i flere media, samt egne aktiviteter som avholdes i den enkelte bedrift 31. januar. I samme tidsrom skal Riis Bilglass AS avholde en konkurranse, der hovedpremien er en helt ny Honda Civic til en verdi av kr.200,000.- som Honda Motor Europe Ltd. ( Norge ) har stilt til disposisjon for dette formålet. Modellen introduseres i Norge i mars.

Videre kommer Riis Bilglass i samarbeide med Trygg Trafikk til å dele ut 100.000. reflekser lokalt i den samme perioden.

Powered by Labrador CMS