-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Suzuki markedsfører best
Suzuki er Norges beste markedsførere av biler. Det mener i hvert fall egne forhandlere som skamroser det arbeidet importøren gjør for å trekke kunder til salgslokalene, i følge årets BilNytt-undersøkelse hvor 501 forhandlere har sagt sin mening om sin importør og arbeidet de gjør for merket.


Frank Dunvold
Ingen roser sin importør mer for innsatsen på markedsføring av bilene enn Suzuki-forhandlerne. Konkurrentene forklarer rosen med de enorme beløp Suzuki Bilimport AS bruker på reklame, noe som bekreftes i brutto-tallene fra Norsk Reklamestatistikk. Men Suzuki-sjef Frank Dunvold (bildet) forklarer det med at de jobber billigere, mer effektivt og lager alt materiell selv. Dyre byråer unngås og all innrykning styres av importøren. Dunvold påstår at hans annonseansvarlige er norgesmester i reklamepruting.
- Vi bruker pengene på å være synlige i media, ikke på reklamebyråenes bunnlinjer, er Dunvolds markedsføringserklæring.
Også Toyota-forhandlerne gir sin importør mye ros, men vedrørende markedsføring er det behersket applaus.
Nissan Norge kjørte markedsføringsbudsjettet ned på sparebluss i 2005 da de skulle avslutte sitt engasjement ved årsskiftet. Men forhandlere klager også høylytt over det de har sett fra nye Nissan Nordic.
Heller ikke forhandlere av Daihatsu, Honda og Ford har mye pent å si om markedsføringen av disse merkene. Det er ikke mange årene siden Ford ledet markedsføringen av biler i Norge.