-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Muskler fra Australia
GMs australske arm har noen saftige muskelbiler på samvittigheten. Her er Holdens sprekeste, innpakket som Vauxhall VXR8.
HSV er for Holden det MSport er for BMW, eller AMG er for Mercedes. Og det er nettopp de sprekeste modellene fra disse produsentene de ønsker å bli sammenlignet med.
Down Under heter modellen HSV Gen-F GTS, og ifølge Holden er det den kraftigste produksjonsmodell som noensinne har kommet fra Australia.
Kreftene besørges av en kompressormatet 6,2-liters V8 med hele 576 hestekrefter og et dreiemoment på 740 Newtonmeter.
Det er 24 hester mer enn i BMW M5 og 27 mer enn i Mercedes E 63 AMG. Og Vauxhallen er 20.000 pund rimeligere enn tyskerne den ønsker å bli sammenlignet med.
Vi får ingen spesifikasjoner, men forgjengeren uten kompressor gjør null til 60 miles på 4,9 sekunder og har toppfart på 250 km/t. Den nye blir vesentlig kjappere, lover GM. Samme motor sitter for øvrig i nye Chevrolet Camaro ZL1.
Kreftene sendes til bakakselen gjennom en 6-trinns manuell girkasse, men bilen kan også leveres med 6-trinns automat.
Viser muskler
Den brede og lave fronten gir klar beskjed om at her kommer en ekte muskelbil som spiser småbiler til frokost. De svære luftinntakene har en samlet flate på 130.000 mm2 for å gi motoren tilstrekkelig med kjøling – den trenger 75 mer prosent mer luft enn den utgående motoren.
Gjennom 20-tommers spesialfelger med brede dekk, 255/35 R20 foran og 275/35 R20 bak, får man innsyn til kraftige, røde bremsecalipere – enten bilen ruller eller den står stille.
I hekken sitter to doble eksosrør på hver side av en diffuser. For ekstra marktrykk i høye hastigheter sitter en stor spoiler montert på koffertlokket.
Interiøret er holdt i sort med sportslig instrumentpanel og elektrisk justerbare sportsseter i skinn.
VXR8 GTS har tredje generasjon Magnetic Ride Control med tre innstillinger. For å tilpasse bilen til personlige ønsker og dagsform har Holden utstyrt den med et preferansehjul hvor man kan velge en av fire innstillinger – Touring, Sport, Performance og Track.
Dessverre er det nok kun Storbritannia som får tilgang til denne australske muskelbunten på vårt kontinent. De kjører jo på samme siden av veien som australierne.