-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Erstatningen som aldri kom
20 år etter lanseringen av Phaeton viser Volkswagen frem en hemmelig etterfølger som aldri ble realisert.
Phaeton var prestisjeprosjektet til den tidligere VW-sjefen Ferdinand Piëch og ble bygget ved et like prestisjetungt anlegg i Dresden – den såkalte «Glassfabrikken».
For å si det forsiktig ble den aldri noen suksess, Volkswagen oppgir ikke noe totalvolum så vi kan regne med at det ikke er noe å skryte av.
I Norge er det solgt 9 av dem gjennom offisielle kanaler i tillegg til at det er bruktimportert 19. I USA, et av de viktigste markedene for en modell som denne, endte salget ifølge MotorAuthority på 3350 eksemplarer.
Da produksjonen stoppet i 2016 oppga Volkswagen satsningen på elbiler som hovedargument, og fabrikken i Dresden bygger i dag ID-modeller. Vi ser ikke bort fra at dieselskandalen også hadde en viss innflytelse på avgjørelsen.
Men nå forteller Volkswagen at de hadde en ny generasjon Phaeton med kodenavn D2 klar i kulissene. Den er basert på MLB-plattformen med motor på langs som brukes i de fleste Audi-modeller fra A4 og oppover med forhjulsdrift som standard og quattro som opsjon.
MLB-plattformen benyttes også i Touareg, og dette kommer godt til uttrykk i Phaeton D2-interiøret. Bilen VW nå slipper bilder av var vinner av en intern designkonkurranse der tre andre alternativer ble vraket.
Den originale Phaeton ble bygget på D1-plattformen som den delte med blant annet Bentleys Flying Spur og Continental GT. Et annet fellestrekk mellom disse var W12-motoren som også for lengst har kjørt til de evige jaktmarker.