-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Potent Vauxhall VXR8
Vauxhall lanserer nå sin nye VXR8. Dessverre kan du se langt etter denne i Opel-innpakning.
Normalt er Vauxhall-modellene nærmest identisk med tilsvarende fra Opel, men denne potente muskelbilen kommer kun til Europa i britisk innpakning.
Årsaken er at den er utviklet i Australia, hvor den selges som Holden HSV E3 GTS. Dermed har den rattet på riktig side for øyriket.
Spesialavdelingen til Holden er kjent for å bygge potente biler, og denne er intet unntak. Under panseret sitter en 6,2-liter LS3 V8-maskin som varter opp med 431 hk og et maks dreiemoment på 550 Newtonmeter.
Kreftene sendes til bakhjulene gjennom en 6-trinns girkasse, manuell eller automatisk etter hva kunden foretrekker.
Bilen sprinter til 60 mph (96 km/t) i løpet av 4,9 sekunder og har en potensiell toppfart på 155 mph (250 km/t).
Det betyr ytelser på nivå med biler som Audi RS6, BMW M5 og Mercedes E 63 AMG. Prisen er derimot vesenlig lavere enn på de tyske konkurrentene. Britene får en VXR8 for €49.500.
Til sammenligning koster en Insignia VXR 4x4 - tilsvarende vår Opel Insignia OPC - ca 33.000 pund.
Fra racerbanen
VXR8 har et sportslig chassis utviklet på racerbanen med progressive dempere.
For første gang har den også Magnetic Ride Control, et system som inntil 1000 ganger i sekundet tilpasser chassiset til underlaget. Teknologien er også på plass i Corvette ZR1.
Nytt er også Launch Control som gir superrask respons ved akselerasjon. Alt føreren trenger å gjøre er å tråkke gasspedalen i bunnen, så sørger systemet for at gasspådraget tilpasses underlaget.
Påkostet
Innendørs er full skinnpakke standard, og de to forsetene er spesialbygde HSV-seter med god sidestøtte og 8-veis justering.
Selvsagt har bilen tilkobling for iPod og Bluetooth, og entusiastiske eiere kan hente frem det de måtte ønske av informasjon på en EDI (Enhanced Driver Interface) med 5-tommers skjerm på dashbordet.
Her kan man lese av rundetider, G-krefter, effekt og dreiemoment – ja også hvor mye bilen sladder.
Selv i Storbritannia blir Vauxhall VXR8 eksklusiv vare – kun seks forhandlere selger den, mens service kan foretas på 34 punkter.