Ultima GTR

Tidligere har den vært å se på veiene i Storbritannia, Europa og Australia. Nå er den ytelsessterke Ultima GTR tilgjengelig for det amerikanske markedet etter introduksjonen i Monterey, California, under "Weekenden" der sent i august.

Publisert

Ultima GTR ser mer ut som en GTP racer enn noen annen sportsbil. Marktrykket er høyere enn på noen Lamborghini. Hvis du ønsker å skille deg godt ut fra mengden av superbiler, er dette en sak å prøve. Du vil få en real utblåsning!

Design
Dens design representerer selve kvintessensen av en produksjonsbasert midtmotor super sport racer. Den er raffinert nok til å kunne nytes trygt og effektivt for en pris som er en brøkdel av en annen sammenlignbar sportsbil. Flere enn 200 eksemplarer av arten er bygd i henhold til europeiske spesifikasjoner, og nå skal amerikanerne slippe til bak rattet.

På engelske baner holder Ultima-biler ikke så rent få rekorder for lukkede prototype-racere. I "sivilutgaven" gjør den 0 – 100 km/t på 3,8 sekunder med en toppfart på 270 km/t. Motoralternativene for det amerikanske markedet er en konvensjonell 5,7- liters General Motors LT1 V8, eller en avansert 5,3-liters LS1 V8 med Edelbrock Injection som yter 445 hk og et dreiemoment på 440 lbs. Begge motoralternativene er kob-let til en Porsche G50 femtrinns gearkasse. Alt utviklings- og konstruksjonsarbeid på den avanserte aluminiumsrammen og karosseriet holder høy standard.

Kraftig vinge

Utformingen med de bølgende karosserilinjene forsterkes av en minimal bakkeklaring og av at bilen ikke "rager" mer enn 1,05 meter over bakken. Den fullt justerbare hekkspoileren er laget av karbonfiber. Marktrykket økes også av et luftinntak på taket rett bak føreren. Lyktene er Ultimas egen design med tre hovedlykter, blinklykter, side-markeringslys og tre separate lykter på hver side bak.

Interiørdetaljene er også preget av Ultimas egne løsninger og design, både i skinnsetene og instrumenteringen på hvite skiver. Fører og passasjer sitter fastspent i to firepunkts seler. Dersom du skulle ha behov for annet enn motorlyd som bakgrunnsmusikk, finnes det selvsagt et state-of-the-art radio CD-anlegg.

Når du sitter bak rattet i denne superbilen, er du garantert en av dine største kjøreopplevelser. Ak- selerasjonen er umiddelbar, og kjøreegenskapene er presise selv i de mest utfordrende kurver og bakker. 12,5 tommers ventilerte skiver på alle fire hjul sikrer en nedbremsing som er minst like imponerende. Pirelli 235/ 35ZR18 dekk foran og 235/30ZR18 dekk bak skal også være med å dele æren for de utmerkede kjøreegenskapene. De egendesignede og -produserte sekseikede felgene er 9 tommer brede foran og 13,5 tommer bak.

La deg ikke lure. Dette er en herlig gatebil, med sterke racingrøtter, raffinert yteevne og fine kjøreegenskaper, velprøvd og solid. Ultima GTR er kort og godt en av de mest utfordrende bilene du kan få på skilter – hvor som helst!

Powered by Labrador CMS