Genève-triumf

Forholdsvis triumferende, og med forholdsvis god grunn, forteller Genève-arrangørene om suksess. I år også.

Publisert Sist oppdatert

Målet for årets bilutstilling var 700.000 besøkende. Med et resultat på 730.736 lå man vesentlig over, og at disse representerte mer enn 100 forskjellige nasjoner forteller litt om hvilken mini-FN Genève egentlig er.

At arrangørene føyer til at 39 prosent av de besøkende kom fra oversjøiske områder, høres derimot ikke særlig sannsynlig ut, med mindre oversjøisk der betyr fra den franske siden av Genfer-sjøen.

For vår egen del skal det tilføyes at arrangørene rapporterer om ca. 5.000 media-representanter som var der de to første dagene. Dersom jeg er typisk var vel det sanne antallet nærmere 2.000 – av de ca. 100 jeg kjente ganske godt og som ruslet rundt med pressekort, var flere enn 25 forholdsvis langt unna media.

Markedsføring, turisme, verksted-drift er yrker som dekker disse personene bedre enn ”media”. Et par av dem var sågar i 11-12-årsalderen (hvilket, når jeg tenker etter, ikke nødvendigvis gjør det usannsynlig at de skriver om biler).

Og dermed er det bare å ta frem 2008-kalenden og notere 6.-16. mars, med pressedager den 4. og 5.

Powered by Labrador CMS