-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Focus CC klar for Genève
Ford kompletterer Focus-familien med en ny versjon av sin coupé cabriolet. Den skal på scenen i Genève om en måned.
Familieforøkelse
Etter at de vanlige utgavene av Focus nå er på plass hos norske forhandlere, har turen kommet til den åpne utgaven. Og som tidligere har Ford hentet inn ekstern hjelp for å bygge utgaven med avtakbar hardtop. Nærmere bestemt hos italienske Pininfarina.
Her er vår rapport fra lanseringen av nye Focus
- Ford ønsket å knytte Coupé Cabriolet-modellen til sitt formspråk kinetic design så raskt som mulig, og det lot seg lett integrere med Pininfarinas italienske eleganse, sier Chris Bird, designdirektør for Ford i Europa.
- Resultatet er en perfekt kombinasjon av Focus-dynamikk og den spesielle Coupé-Cabriolet-stilen som er utviklet sammen med Pininfarina, som også skal bygge bilen.
Se vårt intervju med Stefan Lamm hos Ford Design
En del nye egenskaper har samtidig funnet veien til CC-utgaven, deriblant automatisk nødbremselys.
På tilbehørsfronten tilbys utstyr som nøkkelløs adgang og start, dekktrykkmonitor, tilkobling for MP3-spiller, USB-kontakt, DVD-basert navigasjonsanlegg med 7-tommers touch screen og Sony DAB-radio.
Med hensyn til motorer finnes tre alternativer. De som ønsker bensin kan velge mellom en 1,6-liter på 100 hk og en 2,0-liter med 145 hk – begge i kombinasjon med 5-trinns manuell gearkasse eller automat.
Dieselentusiaster får tilgang til en 2,0-liter som yter 136 hk og har et maks dreiemoment på 320 Nm. Ford lover et bedre lydbilde og mindre vibrasjon og støy enn i forgjengeren.
Nye Focus Coupé Cabriolet går på samlebåndet fra slutten av februar og skal leveres i to utstyrsgrader – som Trend og Titanium.