-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
MyCar:
Innkjøper
Kuga er priset og klar
Vi har møtt Ford Kuga på flere messer gjennom det siste året, men modellen som står i Genève er for første gang en ferdig produksjonsutgave.
Luksusproblem
I slutten av mai kommer Kuga til landet, og Ford Motor Norge frykter den vil gi dem et stort problem – å forsyne markedet med nok biler.
Les også: Kuga, nesten klar
En norsk kvote på 1000 biler regner importøren som alt for beskjedent, og de trykker nå hardt på Ford Europa for å skaffe flere biler.
- Med de tilbakemeldinger vi har fått på bilen, er det ingen tvil om at vi kommer til å selge alle vi får tak i, sier informasjonssjef Anne Sønsteby.
Det er for øvrig god stemning hos Ford om dagen. Etter februar er Mondeo Norges mest solgte bilmodell, og på registreringsstatistikken fra OFV innehar Ford en tredjeplass bak Toyota og Volkswagen.
En motor, to nivåer
Kuga kommer i første omgang med en 2,0 TDCi-motor med 136 hk og et dreiemoment på 320 Nm ved 2000 omdreininger.
6-trinns manuell gearkasse er standard og foreløpig eneste alternativ. Bilen skal tilbys i utstyrnivåene Trend og Titanium, og prisene er som følger:
Trend – kr 367.900
Titanium – kr 387.900
Tøffe konkurrenter
Selv anser Ford at VW Tiguan og Toyota RAV4 blir de argeste konkurrentene, og har følgende kommentar med hensyn til prising:
- Våre prisanalyser viser at Kuga ligger på nivå med Tiguan (innstegspris på kr 368.000, red. anm) og om lag 5.000 kroner over RAV4. Men i forhold til RAV4 tar Kuga dette igjen på utstyr, hevder Sønsteby.
Kugas fysiske mål er 444 x 184 x 171 cm over en akselavstand på 269 cm. Den er dermed ganske lik Tiguan og vesentlig lenger enn RAV4. Med en egenvekt på 1613 kg inkludert fører, har Kuga en lastekapasitet på 517 kg.
Du skal få mer informasjon når vi har prøvekjørt bilen om noen uker.