-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
MyCar:
Innkjøper
Med el-tank i hagen
Jeg har alltid vært litt glad i den sveitsiske el-minien Zest. Funky og frekk i oppsynet. Nå er den blitt ganske glup også. Lad den opp fra din egen solcelle-garasje.
Helt ren
Den lille to-seteren ser ut som en frekk fransk mopedbil, og kunne vel godt være det også, med en av de ganske italienske vibrato-dieselene i hekken. Men i stedet er den neonfarget på alle måter, og dufter av frisk luft og ren mentol. Eller noe.
BilNorges lesere har møtt Zest tidligere
Det er en meget åpen bil av badekar-fasong, med muligheter for et slags tak. To seter får holde, og plass til en kjekk liten piknikoppakning.
Batteriene kan selvfølgelig få energi overført gjennom en plugg i veggen, men her går konstruktøren hele veien. Bilen er utstyrt med solcellepaneler både på panseret og på bagasjelokket.
Men i tillegg leveres den med solcelle-lader som du kan montere på garasjen, eller på stolper som du setter opp på parkeringsplassen og kobler bilen til.
Tema med variasjoner
Utstyrslisten er mer omfattende enn som så.
Du kan få bilen med pickup bakende. Uten eller med frontrute, med racing-type veltebøyler, med noen virkelige avanserte kommunikasjonssystemer.
Listen var så lang at jeg glemte å spørre om den flyttet seg i det hele tatt.
Hva spiller det for rolle så lenge den bringer frem et bredt smil hos alle som møter den.
Dersom du virkelig er opptatt av hva som blir lovet for en liten elbil, finner du sikkert det du søker på nettsiden deres: www.solarinox.ch