-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vårt valg
Her snakker vi om premiumbiler, altså biler som produsentene vil definere som luksuspregede statusbiler – og det skaper forventninger samtidig som vi stiller krav til at bilene skal by på noe mer enn det gjennomsnittlige.
Alle våre fire testbiler er å betrakte som statusbiler, men her handler det likevel ikke om ren luksus – her snakker vi om reale bruksbiler. Alle har tillitvekkende og solide kjøreegenskaper, og alle har akseptabelt god bagasjeplass unntatt Alfa 159 hvor bagasjerommets form er langt mer upraktisk.
I større eller mindre grad tilfredsstiller alle fire bilene våre forventninger, men det er C-Klasse som sanker sammen færrest poeng. Samtidig har den heller ikke den helt store appellen til testlaget – et testlag som har en aldersspredning fra 23 til 59 år.
Alfa 159 scorer poeng på sine fine kjøreegenskaper, men taper på høyt forbruk og det nevnte bagasjerommet. Med minste mulige margin, et halvt poeng, drar Audi A4 Avant av sted med laurbærkransen foran snuten på BMW 320. Komfort og førermiljø er to av kriteriene som sørger for å sikre seieren.
LES VIDERE:
- Alfa Romeo 159- Audi A4
- BMW 320- Mercedes-Benz C 200- Tekniske data