-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny gjerrigknark fra Volkswagen
Mange har latt seg imponerende over VW-gruppens 1,4-liters TSI-motor. Nå får den en lillebror.


1,2 TSI er klar for levering i Polo, Golf og Golf Plus:
”Downsizing” er et populært tema hos bilprodusentene for å møte myndigheters krav om stadig lavere utslipp.
Ved hjelp av kunstig ”pustehjelp”, som turbo eller kompressor, får man motorer med lite slagvolum til å yte ekstra. En annen fordel er at man enkelt kan tilpasse motoren for å oppnå forskjellige ytelser.
Volkswagen har i noen år levert en 1,4-liters TSI-motor med forskjellige ytelser, fra 105 hk og oppover. Nå får denne en lillebror med enda mindre slagvolum - kun 1,2 liter.
Effektiv
Med kombinasjonen direkte innsprøytning og turbo, har 1,2 TSI et dreiemoment på 175 Newtonmeter allerede ved 1.500 omdreininger. Effekten er 105 hk.
Motoren er allerede leveringsklar i Polo, Golf og Golf Plus.
Utstrakt bruk av aluminium fører til lav vekt, og dette kombinert med effektiv motorstyring gir lave utslipp. I en Polo gir motoren et snittforbruk på 0,53 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 124 gram per kilometer.