-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny gjerrigknark fra Volkswagen
Mange har latt seg imponerende over VW-gruppens 1,4-liters TSI-motor. Nå får den en lillebror.


1,2 TSI er klar for levering i Polo, Golf og Golf Plus:
”Downsizing” er et populært tema hos bilprodusentene for å møte myndigheters krav om stadig lavere utslipp.
Ved hjelp av kunstig ”pustehjelp”, som turbo eller kompressor, får man motorer med lite slagvolum til å yte ekstra. En annen fordel er at man enkelt kan tilpasse motoren for å oppnå forskjellige ytelser.
Volkswagen har i noen år levert en 1,4-liters TSI-motor med forskjellige ytelser, fra 105 hk og oppover. Nå får denne en lillebror med enda mindre slagvolum - kun 1,2 liter.
Effektiv
Med kombinasjonen direkte innsprøytning og turbo, har 1,2 TSI et dreiemoment på 175 Newtonmeter allerede ved 1.500 omdreininger. Effekten er 105 hk.
Motoren er allerede leveringsklar i Polo, Golf og Golf Plus.
Utstrakt bruk av aluminium fører til lav vekt, og dette kombinert med effektiv motorstyring gir lave utslipp. I en Polo gir motoren et snittforbruk på 0,53 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 124 gram per kilometer.