-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scirocco gjenoppstår
I Berlin ble i kveld (torsdag) Volkswagens nyeste konseptbil avduket. I 2008 skal den på markedet i produksjonsdrakt.
På forhånd er bilen omtalt som Concept S mens den ved kveldens presseavduking ble presentert som IROC. Legg til to bokstaver foran og to bak, og du har en gammel slager som første gang så dagens lys for 33 år siden i ny innpakning – scIROCco.
Jon Winding-Sørensen er på plass i Berlin og har sendt oss de første bilder fra sin mobiltelefon. Vi har også fått de første dataskisser, men først fredag vil VW frigjøre de offisielle bildene.
Vi har foreløpig sparsomt med detaljer om produksjonsbilen, men får vite at den blir utstyrt med en 4-sylindret TSI-motor (med kompressor og turbo) som i denne utgaven yter 210 hk. Hvorvidt dette dreier seg om 1,4-literen som leveres i Golf GT, er det ikke sagt noe om.
Oppdatering fredag 25/8-2006:
Det ble ikke gitt mange detaljer om bilen etter presentasjonen, men vi kan i hvert fall slå fast at den er 424 cm lang, 180 cm bred og 140 cm høy. Akselavstanden på 268 cm gir forbausende god plass også i baksetet, og uten å slå ned bakseteryggen er det 300 liter bagasjeplass.
Designerne er veldig stolte av grønnfargen, den er et minne om den spesielle grønnfargen den første Sciroccoen var utstyrt med da den kom for nøyaktig 30 år siden.
Det blir mer om denne i neste nummer av Bil.