-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Astons nye muskler
Aston Martin ligger ikke på latsiden etter at de ble overtatt av nye eiere. Det kan våre aktive spionfotografer dokumentere.
Ren Sport
Det er første gang vi bringer bilder av det som skal bli til V12 Vantage RS. Vi har tidligere møtt den som konseptbil, og Aston Martin har nylig bekreftet at den skal produseres. Nå er altså testene i full gang - selv om den ene prototypen er pakket inn som en ordinær V8 Vantage.
Men i siste liten før publisering fikk vi også inn rykende ferske bilder av den virkelige varen under testing på Nürburgring hvor Aston har sitt eget testsenter.
Les mer om konseptbilen V12 Vantage RS her
Hovedforskjellen fra en vanlig Vantage er foruten motoren først og fremst aerodynamiske detaljer som en diffuser i hekken. Dette er en detalj som var markant på konseptbilen.
Med en kraftig V12 under panseret, er det jo viktig med tilstrekkelig kjøling av den bakre differensialen samt best mulig downforce i høye hastigheter.
Aston Martin utvikler også en DBS roadster
Gateracer
Selv om den nye Aston Martin-modellen blir sprek, blir den neppe like sprek som Porsches RS-modeller. Disse er først og fremst designet for baneracing (RS for Renn Sport) mens betegnelsen i Aston Martins tilfelle er en forkortelse for Road Sport.
V12 får sin betegnelse fra 6-literen som er presset ned under panseret. I produksjonsutgave regner man med at denne vil yte rundt 550 hk – ikke 600 som konseptbilen kunne skryte av. Den bevegelige hekkspoileren vil nok også bli omgjort til en fast spoiler på koffertlokket.
Sportsluksus
Den andre av dagens modeller fra Aston Martin har du møtt tidligere her på BilNorge.no. Rapide er den britiske sportsbilprodusentens svar på Mercedes CLS.
Rapide Concept debuterte i Detroit i 2006
Snart kommer også Porsche med sin Panamera mens Audi planlegger en A7 på samme lest og BMW i fjor vår viste sin Concept CS. Det kan med andre ord bli tøff kamp om kundene.
Vi snakker om en firedørs coupé basert på sportsbilen DB9. Motoren er en V12 som sørger for ytelser og lyd i den ypperste sportsbilklassen. Man regner med rundt 480 hk når bilen ser dagens lys en gang i 2010.
Porsche Panamera i hete omgivelser