-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lekkasje: Nye Saab 9-5
Forsøket på å holde nye Saab 9-5 hemmelig frem mot bilutstillingen i Frankfurt gikk i vasken da flere tyske medier offentligjorde bilene alt for tidlig. Bildene viser en moderne Saab med en rekke spennende detaljer.
Det hele startet da tyske Autozeitung valgte å bryte avtalen med Saab og trykte bildene av nye Saab 9-5 i bladet som kom i forrige uke. Så slapp bildene løs på nettet via Autobild, og dermed var det på vanlig måte kjørt for hemmelighets-kremmeriene.
Bilen er lett å gjenkjenne som en Saab, men i moderne tapning. Se de moderne baklysene og sorte A-stolper.
Alt er ligger i detaljene
Detaljene er viktige når man lanserer en ny bil, Saab 9-5 har fått sorte speilhus og Saab-følelsen understrekes av måten C-stolpen løper ut mot en smal, nærmest ren bakende. Enkelte, blant dem vår egen designguru Jon Winding-Sørensen, mener at Saab ikke på langt nær har klart å få frem den fantastiske taklinjen vi har vært lovet.
Innvendig har man holdt seg til cockpitstilen som mange elsker ved Saab. Sjekk startknappen som sitter mellom setene, noe annet ville vel bli erklært som ren skjending av merket.
Morsomt er det også å se at det den kjente turbotrykksmåleren er tilbake og resten av instrumentene ser også svært moderne ut. Når vi ser hva GM har fått til med interiøret i Opel er det absolutt lov å være optimistisk også for 9-5.
Ekstrautstyrslisten blir sikkert rikholdig nok, og bildene viser at du kan få lydsystem fra Harman Kardon og bakseteunderholdning med skjermer fra Panasonic.
SE DE SISTE SPIONBILDENE AV 9-5 PÅ VEIEN HER
Lang bil
Saab 9-5 bygger på GMs Epsilon II-plattform og måler 2.84 mellom akslene. Totalt er hele bilen rett over fem meter blank noe som bidrar til et bagasjeromsvolum på 513 liter. Det skal også bli god plass til passasjerene bak.
Motormessig regner vi med å se de store motorene først. Det vil si en 190, 220 og 300 hester bensin, og dieselmotorer med henholdsvis 150 og 190 hester. De største motorene vil også komme med firehjulstrekk fra begynnelsen.
KOMMER DENNE MOTOREN I SAAB 9-5?
Forhåpentligvis tar det ikke for lang tid før det kommer firehjulstrekk også i kombinasjon med de mindre motorene.
Ingen priser er selvsagt klare ennå, men regn med at vi fort havner over 600.000 kroner med de motoralternativene som kommer i første omgang.
Saab 9-5 skal være klar for levering til de første kundene i april neste år.