Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder
Spyker Aileron Spyder

Aileron tar av taket

Spyker holder det de lovte i Genève. Nå tar de taket av den nye Aileron-generasjonen.

Publisert Sist oppdatert

De første eksemplarene av den nye Aileron er allerede utlevert til kundene, og pressen kan også fortelle om store forbedringer. Naturligvis følger fabrikken opp med soft-top utgaven. Det var vel ikke unaturlig å la den debutere på Pebble Beach?

LES MER OM AILERON HER

SE VÅRT STORE ALBUM FRA GENÈVE

Det som skiller de nye Spykerne fra de gamle, er først og fremst en akselavstand som er 15 cm lenger sammen med bredere spor foran og bak. Bedre komfort og bedret stabilitet ved høy fart er resultatet. Og når Spyker sier ”høy fart”, så snakker de i 300 km/t-området.

Det er som (kanskje) kjent en Audi V8 motor som driver dette. 400 hester og den manuelle sekstrinns gearkassa, selv om nå tilbys for første gang også automaten, med skifte-manualene bak rattet.

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

Auto-tak

Viktigere er det at canvas-taket er drevet elektrisk og hydraulisk – det eneste du gjør selv er å åpne eller lukke klemmen i midten. Taket sklir ned under et alu-deksel der det er montert noe som nesten ser ut som en spoiler med vingeprofil.

Dette er for sikkerhets skyld kledd med samme Hulshof lær som interiøret, men i svært lesbar profil står det ”Nulla Tenaci Invia Est Via” der. Det er Spykers gamle motto og betyr at ”For den tapre, er ingen vei umulig”.

Håndarbeid

Og siden vi er inne på kostbare materialer, til bilen leveres også et fem volumers Louis Vuitton bagasje-sett – håndlaget, akkurat som resten av denne aluminiumsbilen.

Og siden vi er inne på kjente navn. Denne gang gikk Spyker til Lotus for å få utviklet den nye opphengningen. Med meget merkbare resultater, ikke bare i layout’en, skal vi tro de som har prøvd den nye utgaven.

Kan vi da håpe at de snart har gjort ferdig sin D12 Beijing-to-Paris modell? Nå som Aston Martin har lagt sitt Lagonda-forslag på is, er det en konkurrent mindre å bekymre seg for.

Les mer i ”Spyker for jorda-rundt”

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

Powered by Labrador CMS