-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny 1-serie fersket
Her er ferske bilder av neste generasjon 1-serie fra BMW. Det kommer på markedet om et snaut år.
Det har sikkert vært noen diskusjoner internt om hvilken BMW-modell som først skulle skiftes ut – 1- eller 3-serie. Begge har nemlig vært på markedet siden 2004 og fikk en facelift i 2008. Dermed tikker det ubønnhørlig mot utfasing.
Nå har vanligvis velinformerte kilder fortalt oss at vi får se en ny 1-serie i løpet av høsten, mens en ny 3-serie ikke kommer før neste år. Det betyr trolig verdensdebut for 1-serie på høstens Frankfurt-utstilling, mens 3-serien vises i Genève våren 2012.
Her har våre spionfotografer greid å fotografere en diskret maskert 5-dørsutgave av 1-serien under testing. Vi ser en markant nyregrill, oppblåste støtfangere og baklykter fra en produksjonsmodell.
C-stolpen er gjort slankere, noe som vil forbedre sikten skrått bakover. Dermed ser det ut som BMW tar et av brukernes ankepunkter på alvor, det er nemlig ikke lett å rygge en 1-serie inn på en trang garasjeplass.
Stor familie
Som dagens modell kommer også neste generasjon i flere karosseriformer i løpet av de nærmeste årene. Først ut er 3- og 5-dørs, siden følger coupé og cabriolet som nå står foran en ansiktsløftning som gjør at de skal leve et par år til.
I følge våre kilder har sentrale personer på produktutvikling hos BMW røpet at de er åpne for utvikling av nye modellvarianter dersom markedet ønsker dette – som for eksempel en forlenget variant med bedre plass i baksetet.
Motorene blir videreutvikling av dagens bensin- og dieselmotorer med Efficient Dynamics, og kanskje får vi også en hybridutgave av neste 1-serie. I den andre enden av skalaen får vi biler med kraftige turbomotorer, og kanskje etter hvert en M-utgave.