-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Popemobile
Mercedes sørger som vanlig for at paven får kjøre standsmessig og sikkert. Nå har de overrakt ham en ny modell.
Det er videreføring av en tradisjon som strekker seg 80 år tilbake i tid når styreformann og toppsjef for Mercedes-Benz, Dieter Zetsche, overleverer en ny spesialbil til øverste leder av den katolske kirken.
Paven bruker bilen ved en rekke anledninger, både hjemme i Vatikanet og på reiser. Den gir ham anledning til å komme nær publikum uten å gå på akkord med sikkerhet og komfort. Han innviet den nye doningen sist helg med en tur i Romas gater under en katolsk festdag.
Den nye pavebilen er basert på M-Klasse, og den har fått et nytt interiør. Sammenlignet med forrige generasjon har kuppelen der paven befinner seg under prosesjoner blitt utvidet betydelig for å gi mer plass og enklere tilgang.
Det blir lettere for tilskuerne å se paven takket være større glasspaneler, kombinert med et stort, illuminert tak. Selve tronen har innbrodert pavens våpenskjold.
Som hos forgjengeren er bilen lakkert diamant-hvit. For å gjøre det enklere å frakte den modifiserte M-Klassen med fly, noe som skjer til stadighet, har Mercedes redusert den utvendige høyden med et par centimeter, mens den interne ståhøyden er forbedret.
Spesialistene hos Mercedes har brukt cirka ni måneder på å designe og bygge denne spesialmodellen som produseres i et svært begrenset opplag.
Ifølge Mercedes var den første pavebilen de leverte en Nürburg 460 Pullman Saloon til Pius XI i 1930. Fra 1980-årene ble pavebilen basert på G-Klassen, mens forgjengeren til dagens modell kom i 2002.
Etter at de er pensjonerte, kan pavebilene ses som del av utstillingene både i Vatikanet og på Mercedes-museet i Stuttgart.