-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Tilbake til Goodwood
Jaguar er selvfølgelig fast inventar når Goodwood kjører sine eventer. I år kommer de blant annet med noe som kan bli en sexy F-Type Coupé.
Det har allerede sirkulert bilder av et fast-topp F-Type, og på Goodwood kommer Jaguars toppingeniør, som heller ikke er noen dårlig sjåfør, til å sette seg bak rattet og frese opp Goodwood-bakken i noe de kaller Project 7.
Den vi kommer til å se er en åpen barchetta-type modell, der flasha design åpenbart har vært hovedmålet – men jeg ser vel ikke helt for meg at F-Typen trenger enda flere åpne utgaver. En coupé, og en virkelig racy coupé i tillegg, derimot – det hadde smakt.
R eller RS
Nå har jo Jaguar vist ganske mange ideer basert på F’en, XJR og XKR-S og XFR-S er noen av de mange forvirrede bokstavkombinasjonene som dukker opp, og selvfølgelig kan vi godt se for oss en åpen F i R- eller RS-utgave. Se ikke bort fra at det som drar Project 7 oppover i “bakkeløpet” nettopp er noe slikt.
LES: Jaguar viser muskler
Det ville nemlig vært rart dersom Prosjektet ikke var i slekt med R-tankegangen, for til helgen skal nemlig Jaguar lansere tre nye produksjonsversjoner som har R i navnet sitt og som til sammen har 1650 hk. (Hvor interessant er det i denne sammenhengen – det vi trenger er informasjoner om decibel!)
LES OGSÅ: Himmel og helvete
En ny femliters V8, 550 hesters XJR, en XKR-S GT som skal bygges i begrenset opplag og en (endelig) produksjonsutgave av den XFR-S som ble vist som konsept på Goodwood i fjor, skal debutere. Alle med en eller annen «personlighet» bak rattet.
Attraksjoner
Mer spennende deltakere i Jaguarorkesteret i år er XJ13, midtmotor, V12, den som Norman Dewis knuste på prøvebanen på MIRA i 1966, en skikkelig total som han kunne gå nesten helt uskadd fra, og som ble gjenoppbygget mange år etterpå.
Eller den gamle XK 120 som satte en rekke sensasjonelle hastighetsrekorder (mer enn 100 miles/time i mange døgn), for ikke å snakke om den opprinnelig D-typen (chassis nr. 1) og den gruppe C-Jaguaren som vant Le Mans i 1988.
Den som var bygd av om Walkinshaws TWR og som var særdeles fager i sin Silk Cut uniform. (Tenk på hvor mye sigarett-reklame-forbudet har ødelagt for racerbilfargeprakten).
Jaguarinteresse alene burde altså være nok til å rettferdiggjøre et fremmøte på Goodwood til helgen. Jeg bør kanskje nevne – en gang til – at det skjer andre ting der også.