-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Slik blir neste Mini
Vi har sett den på spionbilder og som konsept, men nå slipper BMW ytterligere detaljer om neste generasjon Mini.
Den skal debutere samtidig i Los Angeles og Tokyo i slutten av november, men du trenger ikke vente så lenge med å tilegne deg det meste av kunnskap om bilen som er tredje generasjon Mini siden BMW-regimet blåste nytt liv i merket.
Mini Vision Concept som vi omtalte i juli gir en god indikasjon på hvordan den endelige bilen vil se ut, og i tillegg bringer vi her nye spionbilder av en stadig mindre kamuflert bil under testing.
Ny plattform
Nye Mini blir første modell ut på BMWs nye plattform for forhjulsdrevne biler, kalt UKL1.
Denne skal etter hvert sanne basis for en rekke modeller fra BMW og Mini, og både lengde og høyde på disse kan variere mye på den fleksible plattformen som også er klar for hybride drivlinjer.
Mens dagens bensindrevne Mini-modeller benytter 1,6-liters motorer med eller uten turbo, blir alle nye motorer utstyret med TwinPower turboteknologi som vi kjenner fra BMW-motorene.
3-sylindret
Mini blir første modell ut i BMW-familien med tresylindret motor. En 1,5-liter med turbo som byr på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 220 Newtonmeter allerede ved 1250 omdreininger blir å finne i MiniCooper.
Dagens Mini Cooper har en 1,6-liter med 121 hk og 160 Nm, så den nye blir utvilsomt friskere. Det vil også hjelpe at bilen blir lettere enn forgjengeren, dette til tross for økte mål i alle retninger.
Cooper S
Nye Mini Cooper S blir også sprekere enn sin forgjenger. Den får en firesylindret toliters turbomotor som varter opp med 192 hestekrefter og 280 Newtonmeter ved 1250 omdreininger. Til sammenligning har dagens modell en 1,6-liter med 184 hk og 240 Nm.
Det vil også komme nye dieselmotorer med enten tre eller fire sylindre og slagvolum på 1,5 eller 2,0 liter.
For første gang leveres også justerbare støtdempere i en Mini. Disse innstilles automatisk og man kan prioritere maks komfort eller maks sportslighet.
De nye Mini-modellene kommer på markedet tidlig neste år, et par måneder etter den internasjonale dobbeltlanseringen.