-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vezel klar for Japan
På Tokyo Motor Show viste Honda en kompakt crossover med elegante linjer og praktiske egenskaper. Nå er den på markedet i Japan.
«Elegansen til en coupé og funksjonaliteten til en minivan» - vi hører stadig slike floskler når bilprodusentene skal beskrive sine nyeste kreasjoner. I tillegg lover de i tilfellet Vezel at den har «eksellent drivstofføkonomi».
Vi får foreløpig verken en nærmere titt eller anledning til å sjekke ut forbruket i praksis, for Vezel skal i første omgang kun selges på hjemmemarkedet.
Men de gir håp til den norske Honda-organisasjonen som ønsker en slik modell i porteføljen sin – i 2015 kommer den til Europa.
LES OM: Honda på Tokyo Motor Show
Honda lover et rommelig interiør med god plass i forsetene, mens baksetene er «magic seats» hvor sitteputen kan foldes opp mot ryggen når man skal frakte høye gjenstander som planter etc.
Bagasjerommet har en kapasitet på inntil 453 liter med setene på plass – det er tilstrekkelig til for eksempel tre golfbagger.
I Japan skal bilen leveres med bensinmotor eller hybrid drivslinje, og begge kan kombineres med firehjulsdrift.
Sport Hybrid i-DCD er Hondas neste generasjon hybridsystem. Det kombinerer en 1,5-liters direkte innsprøytet bensinmotor med elmotor og gir ifølge Honda tilsvarende effekt som en 2,0-liters motor. Samtidig lover de klasseledende drivstofføkonomi blant japanske produsenter.
Vezel Hybrid blir den første Honda som tilbys med Real Time All-Wheel Drive som fordeler kreftene mellom for- og bakaksel mer presist gjennom elektronisk styring.
Hva modellen skal hete når den kommer til Europa er foreløpig ikke kjent, det samme gjelder drivlinjer, spesifikasjoner og øvrige detaljer. 1,6-liters dieselmotoren blir nok meget aktuell i denne sammenheng.