Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel
Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel
Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel
Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel
Honda på Tokyo Motor Show
Honda NSX
Honda på Tokyo Motor Show
Honda NSX
Honda på Tokyo Motor Show
Honda NSX
Honda på Tokyo Motor Show
Honda NSX
Honda på Tokyo Motor Show
Honda NSX
Honda på Tokyo Motor Show
Honda S660 Concept
Honda på Tokyo Motor Show
Honda S660 Concept
Honda på Tokyo Motor Show
Honda S660 Concept
Honda på Tokyo Motor Show
Honda S660 Concept
Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show
Honda S660 Concept
Honda på Tokyo Motor Show
Honda S660 Concept
Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel Hybrid
Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel Hybrid
Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel Hybrid
Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel Hybrid
Honda på Tokyo Motor Show
Honda Vezel Hybrid
Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Honda på Tokyo Motor Show

Hondas kompakte SUV

Vi har fått ganske klare signaler om at Honda planlegger en kompakt SUV. I Tokyo står den, klappet og klar, mens vi må vente et års tid før den kommer.

Publisert Sist oppdatert

På årets Detroit-utstilling viste Honda en Urban SUV i konseptdrakt. Denne er nå gått videre til produksjonsstadiet, og på Tokyo Motor Show er den avduket som Vezel.

Det blir neppe navnet når den kommer til Europa som 2015-modell, men at den kommer hit er klinkende klart. Kanskje den kan døpes HR-V? Det er jo en velklingende Honda-betegnelse.

Siden vi ikke får noen mål oppgitt, er det vanskelig å danne seg et bilde av hvilket segment den skal inn i. Men vi tar neppe veldig mye feil om vi antyder at den skal konkurrere mot modeller som f.eks. Qashqai og Skoda Yeti.

I Japan skal den selges med to alternative drivlinjer – som hybrid og med bensinmotor. Hybriden skal utstyres med «Sport Hybrid i-DCD» som kombinerer en 1,5-liters direkteinnsprøytet bensinmotor med en kraftig elmotor.

Bensinutgaven får en 1,5-liters motor av den nye generasjonen turbomotorer vi nylig omtalte. Når den lander i Europa står etter alle solemerker også den moderne 1,6-liters dieselmotoren på programmet.

På Honda-standen står også den kule S660 konseptbilen, men hvis du trodde du endelig skulle få møte en produksjonsklar NSX, så må du tro om igjen – den er fortsatt på konseptstadiet selv om den ser aldri så ferdig tilberedt ut.

Powered by Labrador CMS