-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny banebil fra McLaren
McLaren nøyer seg ikke bare med å lage sportsbiler av ypperste klasse for gatebruk. De lanserer også mer ekstreme utgaver for banebruk.
Vi har nettopp fortalt om McLarens nye P1-baserte GTR som skal debutere på Pebble Beach til helgen. Nå får vi vite at den får følge av nok en entusiastbil, 650S Sprint.
Ren racing
Som navnet indikerer er den basert på nye McLaren 650 S, men Sprint-utgaven er kun ment for banebruk. Den har mer avansert aerodynamikk og chassiset er tunet for kjøring på bane slik at det meste av komfortdetaljer er eliminert.
Det innebærer mer downforce og mer kjøling av den 3,8-liters twin-turbo motoren. Motoren er den samme som i gatebilen, men både motor og girkasse er kalibrert for ekstreme opplevelser på bane.
Strippet
Interiøret er racing-optimert og strippet for å spare vekt, uten å gå på akkord med sikkerhet eller komfort. Basert på en solid karbonfiber monocoque har bilen også FIA-godkjent veltebur, racingstol i karbonfiber med plass til HANS og hjelm, og 6-punkts seler.
I motsetning til racerbiler flest har McLaren valgt å beholde bilens aircondition. Det er i tillegg montert brannslukkingssystem.
McLaren har nylig annonsert en 650 S GT3 racerbil som er klar for salg fra neste år, og 650 S Sprint har hentet flere detaljer fra denne.
Tett på asfalten
650 S Sprint har mindre bakkeklaring enn gatebilen og justerbare dempere. Den står på 19-tommere med sentralbolt for raske hjulskift og er utstyrt med Pirelli slicks eller regndekk. Den har innebygget jekk som kobles til trykkluft under depotstopp.
På tilbehørslisten står en mer avansert aerodynamikk-pakke som inkluderer karbonfiber hekkspoiler og frontsplitter. Man kan også få et passasjersete med 6-punkts belter og lettvekts-komponenter som en frontrute i polykarbonat.
McLaren 650 S Sprint får en prislapp eksklusiv avgifter på 198.000 pund.