-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Enfant terrible
Det skjer mye spennende i den minste SUV-klassen. Disse to franske "rakkerungene" bygger på vanlige småbiler, men har fått høyreiste karosserier, høyere bakkeklaring og lekre linjer. Små motorer sørger for at prisen holder bakkekontakt.
Først publisert i Bil 5-2014.
Begge bilene representerer en nisje som er meislet ut av SUV-trenden, men ingen av dem kan leveres med firehjulsdrift. Renault kaller sin modell «crossover» – greit nok med tanke på at dette handler om en krysning mellom en kompakt-SUV og en stasjonsvogn.
For deg som er i markedet for en småbil, men har et ønske om å sitte høyere, er disse bilene en innertier. Baksiden av medaljen er at også prisen er noe høyere. Peugeot 2008 koster snaue 20.000 kroner mer enn Peugeot 208 med samme motor og utstyrsnivå, mens Renault Captur koster 10.000 kroner mer enn Clio stasjonsvogn og 20.000 mer enn Clio kombikupé.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Peugeot 2008
- Testvurdering og poeng Renault Captur