-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Passat Alltrack
Etter at nye Passat er lansert følger selvsagt en ny Passat Alltrack, modellen som er meget populær i Norge.
Passat Alltrack er som skapt for Norge – en stor stasjonsvogn med firehjulsdrift, ekstra bakkeklaring og røffe detaljer.
Nå kommer generasjon to, omtrent samtidig som det for første gang lanseres en Golf Alltrack. Her får hyttefolket med andre ord store valgmuligheter. Audi og Skoda har jo også diverse tilbud i denne nisjen, sammen med travere som Subaru Outback og Volvo V70 Cross Country.
Sammenlignet med en Passat stasjonsvogn er bakkeklaringen økt med 27,5 mm og den har fått et eget off-road program hvor elektroniske hjelpemidler trer støttende til. Med de kraftigste motoren kan du trekke en tilhenger på inntil 2200 kg.
Flere drivlinjer
Fem nye motorer tilbys i Passat Alltrack. Bensinmotorene har 150 og 220 hestekrefter, mens TDI-utvalg består av dieselmotorer på 150, 190 og 240 hk. De to 150-hesterne har 6-trinns manuell girkasse, mens de tre andre har 6-trinns DSG-kasse som standard.
Firehjulsdrift basert på Haldex 5, eller 4Motion på VW-språket, er standard i alle Alltrack-modellene. Under uanstrengt kjøring innebærer det forhjulsdrift, mens bakhjulsdriften trer støttende til ved behov.
Off-road program
Som i andre Passat-utgaver kan du velge mellom forskjellige kjøremodi, Eco, Normal, Sport og Individual. Passat Alltrack har i tillegg en Offroad-modus som blant annet inkluderer Hill Start Assist og Hill Descent Control. Den påvirker også ABS-bremser, gassrespons og girskift.
Alltrack har en rekke detaljer i eksteriør og interiør som er spesielle for denne modellvarianten, blant annet beskyttelse under gulvet, skliplater og spesielle felger. Pedalene har alu-look og infodisplayet er spesialdesignet for Alltrack.
I tillegg er alt som er standard i nye Passat av sikkerhets- og komfortutstyr på plass også i Alltrack.
Passat Alltrack får sin verdensdebut i Genève og kommer på markedet mot slutten av september. Den kommer til å ta en vesentlig del av stasjonsvognmarkedet i Norge.