Volkswagen Golf: Ny volumselger i Golf-familien - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
Ny volumselger i Golf-familien
I mai kommer Golf Alltrack til Norge. Nå er prisene klare, så du kan legge inn din bestilling.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Volkswagen Golf Alltrack er basert på den romslige Golf stasjonsvogn med firehjulsdrift.

I tillegg har bilen off-road-detaljer som høyere bakkeklaring, svarte sidelister, nydesignede støtfangere og en rekke andre detaljer både innvendig og utvendig.

SE BILDEGALLERI

Tre motorer
Motoralternativene for Norge vil være 2,0 TDI (diesel) med enten 150 hk / 240 Nm eller 184 hk og 380 Nm i dreiemoment. På 184-hesteren er 6-trinns DSG-girkasse standard. Senere kommer det også en 1,8 TSI bensinmotor med 180 hestekrefter og DSG som standard.

Nye Golf Alltrack er laget for å ha gode egenskaper både på vanlige veier og i lettere off-road terreng. 4Motion-systemet er utstyrt med den siste generasjonen Haldex-kobling som tilpasser seg kjøreforholdene for å forhindre hjulspinn.

Bilen har en Hill Descent-funksjon, som automatisk bremser bilen i bratte nedoverbakker, en annen karakteristikk for gasspedalen og en egen offroad-konfigurasjon av ABS-systemet. Bilen er designet for en tilhengerlast på inntil 2000 kg.

Velutstyrt
Nye Golf Alltrack er i likhet med de øvrige Golf-modellene fullspekket av sikkerhetsutstyr som standard, som Front-Assist med City-nødbremsfunksjon, tretthetsvarsling, multikollisjonsbrems og Pre-Crash kollisjonsbeskyttelse.

Nykommeren kan bestilles med en rekke innovasjoner på utstyrsfronten, som dynamisk lysassistent, adaptiv cruise-control og parkeringsassistent.

Tror på suksess
- Ut fra erfaringene med suksessmodellen Passat Alltrack har vi store forventninger til den sporty Golf Alltrack. Introduksjonsbilene produseres i løpet av april og markedsintroduksjon er planlagt i mai, forteller Volkswagen direktør Ulf Tore Hekneby.

Prisen vil starte på 375.800 kroner for TDI-motoren med 150 hestekrefter, mens prisen på 184-hesteren med DSG  automatgir starter på kroner 423.000. TSI-motoren vil koste fra 408.000 kroner med DSG automatgir.

Golf er Norges suverent mest solgte bilmodell, og ifølge OFV ble det registrert 9.679 nye Golf i 2014. Av disse utgjorde stasjonsvognen rundt en fjerdedel, og med Alltrack i programmet vil man nok passere 10.000 Golf med god margin i 2015.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: