-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer krefter enn man tror?
Det kan se ut som Ford leverer langt mer enn forventet i kommende Ford Focus RS.


Her er informasjonen som sto på ford.ie før det senere ble endret til"minst 315 bhp»:
Ford Focus RS ble lansert rett før Genève-utstillingen, men Ford var merkelig stille om bilens faktiske ytelser.
«320 hester pluss» var omtrent så konkret vi kunne få det – pluss at motoren ble bekreftet å være en lettere modifisert utgave av 2,3-literen som sitter i den nye i innstegs-Mustangen.
Til bladet Top Gear sier Ford at tall ikke betyr alt, og at jag etter Nürburgring-rundetider og 0-100-tall ikke gjør noe for opplevelsen av selve bilen.
Kanskje burde det indikere at Ford nøyer seg med 321 hester (én i pluss), og heller prøver å døyve effektmaset litt.
Men ting kan tyde på at det er helt motsatt.
For nå ryktes det at «pluss»-forbeholdet til Ford kan strekkes opp mot 350 hestekrefter!
En informasjons-foil på den irske hjemmesiden til Ford inneholdt nemlig følgende tekstlinje:
«En […] 2.3-liters EcoBoost bensinmotor leverer 350 PS»
Det vil i så fall bety at Focus RS begynner å erte på seg Mercedes-Benz A45 AMG og Audi RS3 – til en garantert mye lavere pris.
Da kan vi også leke oss med tanken på 0-100-tider rundt fire og et halvt sekund. Til sammenligning gjør Golf R øvelsen på 4,9 – med sin DSG-kasse. Focus RS blir kun levert med manuell girkasse.
Golf R er med sine 300 hester, og firehjulsdrift, Focus RS’ nærmeste konkurrent i utgangspunktet. Men vi vet jo at Focus ST leverer mer effekt enn Golf GTI, til en lavere pris – så hvorfor ikke RS også?
Ford har riktignok kommentert det som kanskje er en blunder fra Ford Ireland, og sier at bilen fortsatt er i «testfasen», men at den skal ha «minst 315 bhp».
Det kan jo også være verdt å nevne at Honda gjorde et tilsvarende stunt. De lovte «minst 280 hestekrefter» i sin kommende Civic Type-R - der endte de på hele 310.
Vi krysser fingrene.