-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Daimler til værs med Lufthansa
Tidligere har Mercedes-designerne tegnet interiør til blant andre Eurocopter. Nå jobber de med Lufthansa om luksusinteriør til store privat-jets.
Det var på EBACE, den store privatflymessen i Genève, rett utenfor der bilutstillingen finner sted, at Mercedes-Benz Style viste fem sine ideer i samarbeid med Lufthansa.
MB Style er bilfabrikkens uavhengige styling-avdeling som tar jobber utenfor eget hus, på samme måte som BMW har jobbet med sitt Designworks siden 1994.
Her har de jobbet med utgangspunkt i noe sånt som en A320 eller en 727, og som man ser av bildene har de klart å skape antydningene av et nytt interiørspråk.
En ting er at grenser mellom gulv, vegger og tak ikke er helt åpenbare – «se på det som en homogen og organisk DNA helix» sier Walter Heerdt, han er Lufthansas sjef for VIP & Executive Jet Solutions.
Les: Mercedes klar for takeoff
Moderne luksus
«Følelsesladde overflater og klare former, kombinert med intelligente high-tech detaljer, og den perfekt formede moderne luksus, er karakteristiske elementer hos Mercedes-Benz design» sa han også. Omtrent.
Kunne han ikke like godt sagt at «uavhengige» Mercedes-Benz Style er så tett knyttet opp mot Daimlers bildesignavdeling at dette er et eksempel på F015 Luxury in Motion (Las Vegas i januar) som har fått vinger.
Spesielt sånne detaljer som at det ikke lenger skal være nødvendig å definere vegger eller gulv eller tak ble vel egentlig introdusert i denne selvkjørende bilen.
Les også: Mercedes i luft og på hav
Fellestrekk
Det er mengder av HMI-detaljer også som er helt parallelle i fly og bil – ikke ulogisk det. Verken i F015 eller i disse foreslåtte flyinteriørene er det forutsatt at de som befinner seg der skal gjøre noe virkelig arbeid.
Nå er det ikke sikkert at åpen gasspeis, akvarium eller bonsai-treet kommer til å følge med over i produksjonsutgavene, men de to partnerne skal nå evaluere kundeinteressen og utvikle prosjektet videre.
PS!
Les også: Som et fly på veien