Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge
Brabus Business Lounge

Som et fly på veien

Lite slår en skikkelig luksuriøs flykabin, med dype skinnstoler og edelt treverk. Dette er bilen som tar utfordringen.

Publisert Sist oppdatert

Luksusfølelsen i elegante privatjetfly er nærmest uslåelig. Tykke, dype skinnstoler, materialer fra øverste kvalitetshylle og særdeles høyt komfortnivå gjør det til en nydelig måte å bevege seg fra A til B på.

Nå vil Brabus gjenskape noe av den følelsen på veien – kanskje for de som ikke skal så langt, eller bare har flyskrekk.

LES OGSÅ: Mercedes i luft og på hav

Business Lounge
Brabus har for anledningen valgt et enkelt og passende navn for doningen som er en ombygd Mercedes Sprinter: Brabus Business Lounge.

Brabus er ingen liten aktør blant annet ryktes det at de skal stå for byggingen av en Maybach-utgave av S-klassen.

Og det er ikke småtteri Brabus har gjort for å fremskaffe lounge-følelsen.

Kanskje det viktigste er setene – trukket i mønstret og perforert skinn, med varme, ventilasjon og elektrisk justering. Om ønskelig, kan passasjerene slå setene helt ned i liggeposisjon.

Parkettgulvet er selvsagt i ekte treverk.

Alt du ønsker
Elektrisk styrte småbord, rikt utvalg av USB- og 230V-kontakter for lading av telefon, nettbrett, laptop og alt annet man måtte ønske, individuelle leselys med dimming og sotede ruter skal også hjelpe på komfortfaktoren.

En 42-tommers skjerm i veggen bak sjåføren skal gi mulighet til å dele informasjon med resten av bilen – de som sitter feil vei må nøye seg med en liten skjerm mellom setene.

Et Android-basert system med mulighet for å koble til både separate Windows-, Android- og Apple-enheter er kjernen i underholdningsavdelingen. Lyden tar et 1200 watts kringlydsanlegg seg av.

Kommunikasjonen med omverden går via 4G, naturligvis.

Les også om andre Brabus-prosjekt, inkludert en sekshjuls G-wagen.

Velvære
Underveis i jobbingen kan bilen by på kaffe fra en innebygget kaffemaskin (fire kopper står klar i skapet!), og når arbeidet er gjort kan sterkere varer nytes (fire whiskeyglass og fire champagneglass står også i skapet).

Og for å sørge for at inneklimaet er optimalt, har Eberspächer utviklet et eget luftkondisjoneringsanlegg for bilen.

Utvendig har også Brabus gjort noen modifikasjoner. Ny frontfanger, to endestusser bak og større hjul er selvsagte oppgraderinger, og Brabus selv skryter av Continental-dekk for «høye ytelser» – selv om det kanskje er i overkant ambisiøst for en Sprinter med lang akselavstand.

Om du nå skulle være tiltrukket av ideen om å sitte i en flykabin kun én fot over bakken, og ikke ti tusen, vit at Brabus tilbyr mange muligheter for personlig tilpasning – alt fra sobert og diskré til, vel, noe i overkant, for å si det forsiktig. Datagenererte eksempler kan du finne i bildegalleriet.

Konseptet med å lage luksusbuss av Mercedes er riktignok ikke nytt - også i Norge har slike ombygginger blitt gjort.

Powered by Labrador CMS