-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En helt ny BMW
Dette er de første bildene av en helt ny BMW-modell; X2.
De siste årene har BMW gjort alt de kan for å fylle hullene i tallrekka, og nå som alt fra 1- til 7-serie er på plass, står X-ene for tur.
Og neste hull er X2.
Det måtte komme, og her er den.
X2 skal bygges på samme plattform som nye X1 – det vil si UKL1-plattformen som også de nyeste Mini-modellene bygges rundt.
Det betyr at X2 i første rekke vil være forhjulsdreven, og firehjulsdrevne utgaver vil kunne flytte kreftene bakover når behovet dukker opp.
BMW har gjort et nummer ut av at modellserier med oddetall skal være normale, standard-utseende biler – sedaner, stasjonsvogner og klassiske SUV-er.
Partallsmodeller, derimot, er coupéer, to-dørs sedaner, «coupé-sedaner» og «coupé-SUV-er».
(Og nei, vi skjønner heller ikke hvor 2-serie Active Tourer og Gran Tourer passer inn i dette bildet …)
X2 skal derfor bli en modell med langt «sportsligere» utseende enn X1.
Skrånende bakluke og kraftigere motorer å velge blant er med på å sørge for det.
De kraftigste motorene i X1 er i dag en dieselmotor og en bensinmotor, begge med 231 hestekrefter.
Ennå ikke bekreftet er en M-utgave av X2, som kanskje kan ta opp kampen med Audi RS Q3, men det ligger kanskje litt i kortene.
X2 med den såkalte M Performance-pakka skal i følge ryktebørsen bli utstyrt med en 300-hester.
Likevel snakker vi ikke om flere sylindre enn fire. Tvert i mot; i andre enden vil også tre-sylindrede motorer snike seg ned i motorrommet på X2.
Her blir det turbo hele veien til butikken.
X2 vil bli produsert side om side med X1, på Regensburg-fabrikken i Tyskland. Forrige X1 ble bygget i Leipzig, men der har produksjonen av i3 og i8 krevd så mye plass at BMW har blitt nødt å reorganisere litt.
I følge våre kilder kan en konseptutgave (som sannsynligvis ligger veeeldig tett opp til produksjonsutgaven) vises allerede på Geneve-utstillingen til våren – mens salgsstart er planlagt i 2017.