-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
McLaren viser muskler
McLaren viser to spesialmodeller på Genève-utstillingen, begge like uoppnåelige.
Med uoppnåelig sikter jeg ikke bare til prislappen som nok er utenfor rekkevidde for de aller fleste. For selv om du har penger nok å legge på disken, får du ingen av disse bilene. De er nemlig utsolgt.
Det er McLarens svar på AMG eller MSport, McLaren Special Operations (MSO), som har med seg to helt spesielle utstillingsobjekter for å vise hva som er mulig.
Den første er en hyllest til McLaren P1 som nettopp gikk ut av produksjon etter de maksimale 375 eksemplarer var bygget.
Den har en transparent lakk som eksponerer karosseriet som er bygget i karbonfiber. Tøft!
Andre MSO-spesialiteter på denne bilen er den sorte finishen på felgene, et spesialtrimmet interiør med karbongrå Alcantara og blå kontrastsømmer samt 24 karat gull varmeskjold for eksosanlegget, en hilsen til ikoniske McLaren F1.
En annen debut på utstillingen er McLaren 675LT Spider, men også her er du for sent ute om du ikke allerede har lagt inn en bestilling. De 500 eksemplarene som skal bygges er allerede bortlovet.
Bilen har en 3,8-liters twin turbo V8 med 675 hester og 700 Newtonmeter. Den gjør null til hundre på 2,9 sekunder, og passerer 200 km/t på 8,1 sekunder på sin vei mot sin toppfart på 326 km/t.
For nokså nøyaktig et år siden viste McLaren sin lukkede 675 LT, og nå er altså den åpne utgaven lansert og sluttsolgt i en og samme operasjon.
Også her hadde MSO spesialrigget et av de 500 eksemplarene. Lakkfargen heter Ceramic Grey, og den har flere detaljer i eksponert karbonfiber enn originalen. Kalesjen kan betjenes i hastigheter opp til 40 km/t og er 1 kg lettere enn den originale.
Racingstolene er kledd med Alcantara og pyntet med kontrastsømmer i en farge MSO omtaler som Xenon Yellow. Også denne har et varmeskjold i gull rundt titan eksosanlegget.