-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Endelig ga Trollstigen seg
EtEtter flere mislykkede forsøk er Trollstigen endelig beseiret av Trondheimstudentenes racerbil. Her er det endelige videobeviset.
Vi har lenge fulgt norske studenters innsats både i Eco Maraton-løpene til Shell og i Formel Student løpene.
I det siste er det Revolve-teamet fra NTNU som har gjort mest ut av seg. Selv om de kom litt skeivt ut i fjor, hevdet de seg på oppmuntrende vis da de først kom ut i verden og skulle konkurrere.
I år er de enda mer skjerpet og er enda klarere på at dette skal gå bra.
En slags oppmuntring må det være at de endelig har klart å knekke Trollstigen koden.
I fjor var nemlig en del av planen at de skulle lage verdens mest spektakulære film, ved å kjøre den raske el- og firhjuls-drevne raceren opp Trollstigen.
Det gikk i hvert fall ikke – det var vel egentlig bare så vidt de kom til start i England også. Det er sjelden jeg har sett et så zoombie-gjeng som da jeg møtte dem på bilshowet i Trondheim i fjor, noen uker før startskuddet. Alle, men absolutt alle, jobbet trippel-skift.
Men ideen var god den – ikke minst for å betjene sponsorene – og levde videre i den nye organisasjonen som kom på beina etter sommerferien.
Så man dro trøstig i gang igjen – bare det å få stengt en av Norges største turistattraksjoner for et slikt stunt, forteller jo om en dyktig og målbevisst organisasjon.
Og så viste det seg at Trollstig-nemesisen dukket opp igjen.
Etter første dag ble det tekniske problemer med den nye bilen – den fra i fjor. «Gnist» heter den. Og det var jo litt ugreit, for hele prosjektet var basert på at den skulle gjøre turen.
Men heldigvis hadde man en backup, gamle Vilje – 2015-modellen. Så det var Vilje som ble den virkelige stjernen.
Det kommer nok ikke det globale publikummet til å bry seg om i det hele tatt. Poenget er å vise hva en gjeng glade studenter får til i norsk natur – firehjulsdrift eller ei – det er ikke viktig før sommerens store oppgaver på Silverstone og på Hockenheim.
Det som er viktig nå er å se hvordan kommende ingeniører med racing i bakhodet leker seg opp 11 hårnålssvinger for å komme seg opp på 850 meter.