Bryllupsreise i en VW-buss? Ja, hvorfor ikke?
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Abarth-navnet pryder en Boble av gammel årgang.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

UR-skilter er populært blant Audi-fansen - ikke minst på Audi quattro.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Volkswagen GTI har legendestatus. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Eiker, eiker og eiker. Et mareritt å rengjøre, men denne kjøres nok ikke mye i ruskevær.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Ikke mange gjør panserpryd bedre enn amerikanerne - her representert ved en 1956 Chevrolet Bel Air Convertible.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Som sagt; amerikanske biler og panserpryd er en egen historie. Dette er en 1955 Pontiac Star Chief.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Eksoshale med logoen innprentet? Chevrolet var tidlig ute med slike detaljer, her en 1959 Impala.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

En TVR Vixen med Daimler V8-motor. Elegant penneføring i Daimler-logoen.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

TVR-modellene er fulle av sære og artige detaljer. Instrumenthus både over og under rattstammen, for eksempel, som i denne 1998 Cerbera 4.5.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Ryddige motorrom går vi aldri lei av.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Liten tvil om hva dette er. Men vi går vel ikke lei skorpion-logoen, gjør vi vel?
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Så enkelt kan det gjøres. Fiat-logoen plassert ytterst på snuten, ryddig og elegant.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

En Ducati 900 Super Sport viser frem litt av mekanikken ...
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

... før samme sykkel byr på klassiske instrumenter som makser på 10.000 omdreininger og 240 km/t.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Delte meninger om looken til denne 1996 Ford Escort Cosworth. Selv digger jeg den.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Escort? RS? Cosworth? Alt dette er uttrykk som spiller på de riktige strengene.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Denne bilen kan du lese mer om i en egen artikkel her på BilNorge, men panserpryden med navnet integrert var for fint til å la være.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

IFA Wartburg 353 President - 1968-modell - med flott logo på panseret.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Modellbiler hører naturligvis hjemme på en bilutstilling. Her representert ved en Opel Kadett City og to ikke fullt så klassiske Ford Mondeo MkI og Mondeo MkIII
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Moldestuket har en ordentlig Fast&Furious-bil, en Mitsubishi Lancer Evo - med Paul Walkers navn på dørsiden.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Volvo P1800. Går det an å gå lei utseende til denne bilen?
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Saab+turbo=sant. Her en 1985 900 Turbo, så strøken at den kunne stått i stua. Aller helst stua mi.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Rally-lykter hører hjemme på en rally-Opel.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

En av de få nye bilene på utstillinga, en Chevrolet Camaro 50th Anniversary Edition, 2017-modell. Pris? Drøyt 1,2 millioner.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Her er vi tilbake til TVR Vixen. Frekk montering av sidespeilet.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Honda NSX, stylet og lakkert etter alle kunstens regler - inkludert et Ayrton Senna-sitat på sidene.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

VW og Porsche har hørt sammen i
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Renault 5 Turbo 2 Maxi? Trenger jeg si mer? Gromt!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Også denne har vi laget egen artikkel på - den finner du ved å klikke her. 1930 MG Midget.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Bugatti-logoen har både stil og tilstedeværelse - her en 1929 Bugatti Type 44.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Dette er en liten raritet - en Ford
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Dette er piggdekkene på
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

1938 Buick Century Convertible - med klokke innfelt i lokket til hanskerommet. Stort bedre kan det ikke gjøres.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

En 1985-modell Ferrari Testarossa byr ikke bare på et noe spesielt sidespeil, plassert høyt oppe på A-stolpen - det er også bilen eneste sidespeil!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Mmm- Mangusta!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Denne Lambo-motoren har vi stiftet bekjentskap med før, i garasjen til Harald Skjøldt. Klikk her for å lese om vårt besøk der..
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Lamborghini GT350. Ja, takk!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Dette intime interiøret tilhører en 1938-modell Maserati 6CM løpsbil. 1500 kubikk, kompressor, ca 180 hestekrefter, vekt på 650 kilo og toppfart på 230 km/t.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

1987 Jaguar Sovereign V12 TWR. Ulv i fåreklær - om det er lov å si om et så elegant kattedyr.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Ingen klassiker-utstilling uten en E-type!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Er dette utstillingens minste ratt? Det er ikke langt unna, i hvert fall! Rattet sitter i en 1999 Caterham.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

En sjelden fugl; Lotus 340R.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Bakrutesjalusi, Citroën-style. Her en DS21.

Apropos Citroën: Jeg vet ikke om dette interiøret gjør beroliger meg eller bekymrer meg. Jeg går for det første. 1973 GS 1220 Club
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Mercedes McLaren SLR. En bil som fortsatt vekker oppmerksomhet!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

1972 Austin Mini pickup - med en av mange pokaler som panserholder.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Bilen Rowan Atkinson udødeliggjorde i Mr Bean-serien var vel ikke heeelt slik, men vi godtar det!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Elegant skrifttype på hekken til en BMW 3.0 CS. Bilen tilhører Kenneth Fredriksen, og han leser du mer om her.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Setedetaljer fra en BMW 850 Alpina B12 5.0.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Lancia Stratos. Snerten sak som herjet i rallyløypene.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Alfa Romeo GT Junior. Dette er botanikk på øverste hylle.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Triking - en liten, rød trehjuling med høyere morofaktor enn det meste annet på utstillingen.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Noen motorer lekker olje, men det er ikke alle som tør vise det så elegant som eieren av denne Triton-sykkelen - Triton = Triumph + Norton!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Rake rør er aldri feil - bare sånn for å holde eksostradisjonen i bildegalleriet i hevd.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Maseratier skal liksom ha triforken på C-stolpen. Det er bare så ... riktig!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Denne 1953 Buick Skylark har ikke bare en elegant logo i fronten ...
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

... den har to!
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Denne finnes det ikke mange av. Saab 96 Monte Carlo 850. En våt drøm for oss Saab-glade.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Fiat Abarth 1000 - verdensmesteren.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Chrysler Firepower-motor i et 1931 Ford-chassis.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Så avslutter vi med en eksoshale igjen, da - og lite kan vel være bedre enn en DeSoto Fireflite Pace Car, 1956-modell.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad

Fokus på detaljer

En bilutstilling er full av små detaljer man kanskje ikke legger merker til – ikke minst en utstilling med klassiske biler.

Publisert Sist oppdatert

Vi kunne sikkert fylt et galleri med eksoshaler alene, men skulle vi tatt med absolutt alt ville både du og vi druknet i bilder og detaljer.

Men noen er litt mer spesiell enn andre – frekkere enn andre.

Her er noen av disse detaljene samlet i et stort galleri. Her finner du panserpryd, logoer, felger, instrumenter, lykter …

Det sies at djevelen ligger i detaljene. I så fall må Classic Car Show være «rene helvete», men for detaljnisser som meg er dette himmelen.

Blant annet finner du litt fra Kenneth Fredriksens BMW 3.0 CS her, du finner italienske planter, engelske eiker, franske setemønster, norske piggdekk …

Her får du bøtter med inspirasjon til å besøke CCS i morgen. Mer info om bilene er å finne til hvert bilde.

Powered by Labrador CMS