-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ford med nytt sheriff-segment
Det var vel på tide at amerikansk politi også skulle få glede av USAs mest populære biltype – trucken. Nå har Ford fått sin F-150 godkjent som utrykningsbil – Responder heter den.
Det settes spesielle krav til utrykningsbiler. Ikke minst fart og kjøreegenskaper.
Ford i USA har fire utrykningsbiler i sin katalog nå, og får snart sin femte.
«Det krevde faktisk ikke så mye å bygge den opp slik at den kunne godkjennes», forteller Stephen Tyler, han er Fords Police Brand Marketing Manager.
Utgangspunktet var en F-150 FX4 med nesten 370 cm akselavstand. Konvensjonell stålramme, mens hytta er militære spesifikasjoner SuperCrew bygget av ekstra sterke lettmetall-legeringer.
Skikkelige seter og arbeidsutstyr foran, bak er setene trukket i vinyl, med vinyl gulv – den avdelingen skal være lett å rengjøre.
Det er forresten lagt på en 240 A generator som skal sikre forsyningen for alle de ekstra politi-relevante kommunikasjonssystemene.
I maskinavdelingen finner vi en 3,5-liters EcoBoost på 375 hk og 640 Nm koblet til en ti-trinns SelectShift. Firhjulsdrift, selvfølgelig, det er jo det som er hele vitsen.
De nye kravene har også medført andre endringer, speedometeret er for eksempel spesielt kalibrert. Bremsene har fått politispesifikasjoner – det betyr nye kalipere og nytt materiale i bremseklossene.
Nytt stabstag skal bedre både bremsing og kjøreegenskaper og 18-tommerne har skikkelig terrengdekk – for denne bilen regner nok Ford med vil bli brukt til grensekontroll, og i områder som administreres av Department of Natural Resources.
Da hjelper det kanskje også at den i tillegg til utrykning kan håndtere en tilhengerlast på godt over tre tonn.