-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her er Porsches fremtid
For første gang kan vi presentere bilder av Porsches elbil under testing.
Mission E ble presentert som konsept på bilutstillingen i Frankfurt for to år siden, og vi fikk nylig flere detaljer om bilen fra en av Porsches toppsjefer.
Her er ferske bilder av en prototyp under testing nær Porsches anlegg i tyske Weissach. Selv om den er godt kamuflert og til og med utstyrt med «eksosrør», er det ingen tvil om at dette er produksjonsutgaven av Mission E som konseptet het.
Av eksisterende modeller på markedet er det Tesla S som er eneste utfordrer, men mange produsenter har lovet nye elbiler i løpet av et par år – blant annet BMW som viste konseptbilen i Vision på nylig avholdte IAA i Frankfurt.
Porsche har bekreftet at bilen får en rekkevidde på inntil 530 kilometer etter NEDC-standarden. Den skal gjøre null til hundre på 3,5 og ta seg videre til 200 på under tolv sekunder.
Takket være et 800 Volt-system (400 Volt er vanlig i dagens elbiler) skal det bli mulig å lade batteripakken til åtti prosent full i løpet av femten minutter.
Dette vil kreve spesielle ladestasjoner, men alle de tyske produsentene, inkludert Ford, er allerede enige om raskt å sette i gang utbyggingen av ladestasjoner med kapasitet på inntil 350 kW.
400 stasjoner skal være på plass inneværende år, mens tusenvis av stasjoner skal være tilgjengelige i 2020 når svært mange produsenter er på banen med nye elbiler.