-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Slutt på avgiftsfri Tesla
Regjeringen foreslår å legge engangsavgift på de tyngste elbilene. I første omgang vil den ramme Teslas modeller.
Når Teslas folkelige Model 3 en gang i fremtiden kommer til Norge, vil den fortsatt være blottet for engangsavgifter.
Dagens modeller, S og X, vil derimot bli ilagt avgifter dersom regjeringens forslag til statsbudsjett vedtas.
For en Model S med minste batteripakke utgjør avgiften 9.371 kroner, mens den for toppmodellen P100 Performance med lengst rekkevidde og mest effekt utgjør kr 24.020.
For Teslas store SUV – Model X – blir avgiftspåslaget vesentlig større. Her snakker vi drøye 70.000 kroner for samtlige modeller med unntak av Performance-utgavene som får nesten 100.000 kroner i engangsavgift.
Dette er biler som koster over 1,2-millioner kroner, så kundene tåler kanskje et påslag på noen prosent ekstra?
Se hvordan de foreslåtte avgiftene slår ut for alle nye biler som selges i Norge