-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny Golf i støpeskjeen
Om halvannet år kommer en ny Golf på markedet. Planleggingen er allerede langt fremskredet.
Selv om interessen for elbiler er for oppadgående, også utenfor Norges grenser, forblir Golf den viktigste modellen for Volkswagen i mange år fremover.
Wolfsburg-anlegget er Europas største bilfabrikk, og hver dag ruller det 2000 Golfer i ulike varianter av samlebåndet der.
Om halvannet år skal åttende generasjon av bestselgeren på bånd, også den skal produseres i VW-byen Wolfsburg.
Volkswagen investerer 1,8 milliarder euro i utviklingen av neste Golf, og forrige uke samlet de 180 toppsjefer fra 120 viktige underleverandører til kick-off på Volkswagen Arena.
– I tillegg til I.D.-familien er introduksjonen av neste Golf den strategisk viktigste lanseringen for vårt merke, sa Ralf Brandstätter (bildet), styremedlem med ansvar for innkjøp til sine underleverandører.
Volkswagen integrerer sine mange leverandører på et tidlig tidspunkt i prosessen. Disse spiller så inn sine ideer og tekniske løsninger i konkurransen om å bli utvalgt.
Brandstätter fortalte av åtti prosent av dem som skal levere komponenter til Golf 8 allerede er under kontrakt for dagens Golf.
– Dette er et tegn på gjensidig lojalitet, skaper tillit og gir mulighet til å planlegge på sikt, sier Brandstätter.
Karlheinz Hell har overordnet ansvar for gruppen som produserer alle kompaktmodeller hos Volkswagen. Denne sto for et samlet volum på 3,4 millioner biler i 2017, ganske nøyaktig halvparten av det totale VW-volumet.
Siden starten i 1974 er Golf produsert i 35 millioner eksemplarer.
– Neste generasjon Golf vil ta VW inn i en ny æra med «tilkoblede» biler og en rekke autonome funksjoner. De vil ha mer software om bord enn noensinne og vil alltid være online.
– Den digitale cockpiten og støttesystemene vil være benchmark med hensyn til tilkoblingsmuligheter og sikkerhet, konkluderte Hell.