-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volkswagens I.D. for fremtiden
Volkswagen benytter kvelden før pressedagen i Paris til å vise sine planer for fremtiden. I.D. Concept skal danne grunnlaget for en helt ny familie.
Det dreier seg om elektriske biler, og Volkswagen har til hensikt å bli størst også innen denne nisjen. De har tallfestet et mål om å selge en million elbiler årlig fra 2025.
Dette er spesielt gode nyheter for Norge som sammen med USA og Kina er største avtager av elektriske biler. Målt i salg per innbygger er Norge størst i verden.
– I.D kan bli den viktigste modellomveltningen fra Volkswagen siden lanseringen av Bobla i 1938 og Golf i 1974, sier Volkswagen i sin pressemelding.
Som BMW med i-serien og GM / Opel med Ampera-e har VW valgt å designe en helt egen plattform for sine elbiler, kalt MEB. Denne gir mulighet for en plassutnyttelse som ikke er oppnåelig med tradisjonelle plattformer.
Volkswagen I.D. har utvendige mål omtrent som en Golf, mens den innvendige plassen er på nivå med en Passat.
Dekker behovene
Konseptbilen har en motor på 125 kW (170 hk) og en rekkevidde på mellom 400 og 600 kilometer per opplading. Dermed kan den fungere som bil nummer én for de aller fleste, både privat og i jobbsammenheng.
(artikkelen fortsetter)
Produksjonsutgaven av I.D. skal på veien i 2020, og konseptet gir også et innblikk i hvordan en selvkjørende elbil kan bli når den lanseres i 2025.
I autonom versjon trekkes rattet inn i dashbordet når bilen blir selvkjørende.
Blant mulighetene i fremtiden nevner VW at I.D. kan ta imot pakker dersom eieren ikke er hjemme – tilsvarende systemet Volvo i dag har lansert i Norge.
Se video fra avdukingen i Paris: