-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Dakar-Peugeot uten Peugeot
Peugeot vant Dakar i år. Men kommer ikke til å gjenta suksessen. Allikevel kan det godt være at en Peugeot vinner.
Det hadde vært synd om Peugeot trakk seg fra sporten og sendte de mektige 3008 DKR Maxi på dynga.
Det kommer ikke til å skje, tre av dem er kjøpt av et fransk rally-lag som heter Easy Rally. I tillegg til tre av Peugeot-bilene har de kjøpt to Mercedes Viano og en stor MAN som skal brukes som servicebiler – og «tonnevis av deler».
Mekanikerne skal læres opp av Peugeot. Noen av de gamle fabrikkfolkene går faktisk over til det nye laget. Det hele, bil og service, er beregnet på utleie, så de har ingen førere selv.
Det første løpet de skal delta i er Silkeveien-rallyet, fra Kina til Russland i juni.
Men lenge før det skal en annen av det originale 3008 DKR i sving.
På tross av at fabrikken er ute nå, blir det Dakar på i hvert fall en av dem i 2019 også.
Det er den gamle reven, Sebastien Loeb, som har funnet en bil som han har meldt på, med Red Bull som sponsor. Like greit det – så slipper de å dekorere den på nytt.
Loeb kjørte Peugeot i årets utgave også, og lå som nummer to da de måtte bryte på den tøffe SS5. Carlos Sainz og Lucas Cruz brøt imidlertid ikke, og brakte sin 3008 inn på førsteplassen.
Loeb tar med seg annenføreren sin, Daniel Elena igjen, og kommer garantert til å kjøre for å vinne. Akkurat som han gjorde i årets løp.
Han har ikke sagt noe om hva som skjer videre med denne bilen, men 44-åringen forsikrer at denne gangen starter han uten noe slags press, «jeg skal først og fremst ha det moro», sier han.
Og han vil sikkert gjerne ha en stor pokal også.