-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Her går det unna
Audi er virkelig på det elektriske sporet for tiden. Her er en nok ny modell på test i kalde strøk.
Audis første elbil, som rett og slett heter e-tron, er like rundt hjørnet for de første norske kundene. Bladet Bil har nylig testet den, noe du kan lese i neste utgave av bladet som er på plass hos våre abonnenter neste uke. Nummer 4-2019 heter det.
På Genève-utstillingen viste Q4 e-tron som konseptbil, men de la ikke skjul på at også den har fått sin plass i produksjonsplanene og skal på samlebåndet i løpet av 2020.
Og nå får vi en klar indikasjon på at også lillebror Q2 skal elektrifiseres gjennom disse ferske spionbildene. Da blir nok betegnelsen med stor sannsynlighet Q2 e-tron.
Det fins en Q2 med strukket akselavstand som bygges spesielt i og for Kina, og våre fotografer har ikke greid å slå fast om det er denne eller «vår» versjon som er avbildet her.
Kina er jo et attraktivt marked for elbiler, og litt ekstra akselavstand kommer godt med når man skal plassere en batteripakke i gulvet, så det er ikke ulogisk at man tar utgangspunkt i denne.
En Q2 e-tron vil neppe skille seg nevneverdig ut fra de fossildrevne med hensyn til design, men den får nok en annen grill siden behovet for frisk luft er mindre, og så ser vi på bildene bakfra at eksosrørene er fraværende.
Det blir spennende å høre om Q2 e-tron blir forbeholdt Kina eller om den også skal selges på vårt kontinent. Vi snakker uansett neppe lansering før i 2021 – tidligst.
Q2 har ifølge OFV vært nest mest solgte Audi-SUV de siste to årene, kun slått av storebror Q7. En e-tron ville nok løfte salget til nye høyder.