Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Her er Audi e-tron, og prisen blir

Audi har i natt avduket SUV-en nordmenn i tusentall står på venteliste for å kjøpe. Her får dere all viktig informasjon og norske priser.

Publisert Sist oppdatert

Audi e-tron har en rekke teknologiske innovasjoner og tilbyr ifølge Audi det beste fra alle verdener.

Så lekser de opp egenskaper som:

    imponerende kjøreegenskaper med det nyutviklede elektriske quattro firehjulstrekksystemetkomfort og premiumfølelse med et lavt støynivåluksuriøst og innovativt interiørimponerende ytelserover 400 kilometer rekkevidde etter WLTP-standardenopptil 150 kW hurtiglading

    og for første gang på en produksjonsbil – virtuelle sidespeil.

    Dette er ifølge Audi bare noen av årsakene til at Audi e-tron gir en helt spesiell kjøreopplevelse.

    To motorer

    Blant nøkkelårsakene til de dynamiske egenskapene fremhever Audi at den lave og midtstilte plasseringen av batteriet gir nær 50/50 vektfordeling på akslingene. Batteripakken gir bilen lang rekkevidde, og gjør at den egner seg godt for langturer.

    Under mer enn 90 prosent av all bremsing regenereres energi gjennom de elektriske motorene.

    Muskler

    Skifter man kjøremodus til «sport» og gir bånn gass, aktiveres en egen boost-mode i inntil åtte sekunder. Her leverer motorene hele 300kW (408 hk) og dreiemomentet øker til 664 Nm. Har du dårlig tid, så vit at 0-100 kan gjøres unna på 5,7 sekunder.

    (artikkelen fortsetter)

    Luftfjæring

    I offroad-modus kan bilen heves hele 35 millimeter. Dersom sjåføren også aktiverer Lift-funksjonen i Audi drive select, løftes bilen ytterligere 15 millimeter. Dette, sier Audi, som en demonstrasjon på at e-tron er en fullverdig SUV med eksepsjonell fremkommelighet.

    God plass

    Legges baksetene ned øker kapasiteten til 1725 liter. Og en av de mest etterspurte egenskaper fra dere lesere når vi omtaler elbiler: med tilvalg av tilhengerfeste kan Audi e-tron trekke henger med vekt inntil 1800 kilo!

    Først ute?

    Jeg er ikke sikker, men det er tydeligvis Audi når de påstår at dette er første gang i historien at slik teknikk blir tilgjengelig på en serieprodusert bil.

    Ikke bare bidrar virtuelle speil til mindre luftmotstand og bedre aerodynamikk – det tar også digitalisering til et helt nytt nivå.

    (artikkelen fortsetter)

    Typisk Audi

    Blant fordelene fremheves også varierte lademuligheter, med intelligente løsninger for både hjemmelading og langs veien.

    Fra navigasjon med ruteplanlegger, som viser optimal reiserute med ladepunktene som krever automatisk betaling ved ladestasjonene, til fjernkontroll via smarttelefonen – er Audi e-tron ekstremt godt sammenkoblet.

    Hi-tec

    I tillegg tilbys i kjent Audi-stil en rekke assistentsystemer. Blant annet er «effektivitets-assistent» standard – et system som bidrar til en energieffektiv kjørestil og automatisk regenerering.

    Dersom man velger adaptiv cruise-kontroll, kan systemet også bremse og akselerere bilen på tilsvarende, energieffektive måte.

    Snart på veien
    på den CO2-nøytrale fabrikken i Brussel, og de første kundeleveransene vil bli sent i 2018.

    Allerede nå har over 5500 nordmenn reservert sin plass i køen for å kjøpe Audi e-tron, og køen øker stadig.

    – Vi gleder oss til å ta godt vare på alle kunder i tiden som kommer, sier Elin Sinervo, direktør i Audi Norge.

    Audi e-tron, får blant annet følgende standardutstyr i Norge:

      Stor navigasjon, MMI Navigasjon PlussRegulerbar luftfjæring foran og bakForberedelse for Audi Trådløs LadingCruise controlParkeringssensorer foran og bak19 tommers aluminiumsfelgerAudi ConnectTo elektriske varmere -oppgradert oppvarmingsfunksjon i kupéenVirtual cockpitElektrisk baklukeParkeringssystem foran og bak med omgivelsesvisningLED frontlys

      Dette er standardutstyret på innstegsmodellen. Den norske importøren vil også tilby ulike utstyrsversjoner med ferdig sammensatte pakker, i tillegg til skreddersøm, som mange av våre kunder er opptatte av.

      Veiledende pris, inklusiv frakt og levering i Oslo, fra: kr 651.900

      Høydepunkter:

      Dimensjoner og tilhengervekt

        Lengde 4 901 millimeterBredde 1 935 millimeterHøyde: 1 616 millimeterAkselavstand 2 928 millimeterBakkeklaring 172 millimeterTilhengervekt 1 800 kilogram

        Batteriinformasjon

          95 kWh, 396 voltBatteriets vekt: omlag 700 kiloBatteriets dimensjoner: 2.28 x 1.63 x 0.34 meterIndirekte kjølesystem laget av aluminiumseksjoner som er separate fra celleneStøtsikring ved hjelp av et lukket rammeverk og et tykt gulvpanelEt effektivt varmereguleringssystem med fire kretser og varmepumpe

          Lademuligheter

            Lade på veien: Hurtiglading opptil 150 kW, hjemmelading med 11 or 22 kW (med integrert lader som tilvalg)For Audi-kunder: et kort som aktiverer om lag 80 prosent av alle ladepunkter i Europa; fra 2019 Plug & Charge for automatisk verifisering av bilen på ladestasjonen.Lading hjemme med opptil 11 kW, med mulighet for 22 kW som tilvalg.myAudi-appen lar deg styre blant annet lading, og oppvarming eller kjøling av bilen.
Powered by Labrador CMS