-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedsfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Nedtellingen er godt i gang
Her er en nærmest umaskert utgave Porsches kommende elbil knipset nær hovedkvarteret i Zuffenhausen.
Taycan skal presenteres i andre halvår, og alle solemerker indikerer at det vil skje på den store bilutstillingen i Frankfurt (IAA) i september. Da rekker den så vidt ut til forhandlerapparatet innen årsskiftet.
Det er ingen grunn til å tvile på at Taycan blir en ekte Porsche med de sportslige egenskaper som gjør deres biler så unike. Så å kalle den en konkurrent til Tesla Model S blir en smule misvisende, skjønt det fins jo ikke så mange andre sedaner å sammenligne den med.
Les også: Her er Porsches andre elbil
Det snakkes om en rekkevidde på over 500 WLTP-kilometer, 0-100 på 3,5 og 0-200 på under 12 sekunder.
Det mest spennende og banebrytende er likevel ladetiden. Porsche skal benytte et banebrytende 800 volt-system, i stedet for 400 V som benyttes i de fleste elbiler i dag. En stor fordel med dette er superrask lading – i løpet av et kvarter har du «fylt» batteriene til 80 prosent.
Dette krever selvsagt dedikerte ladestasjoner som er i stand til å levere strømmen så raskt – noe Porsche fronter sammen med flere andre produsenter gjennom Ionity-samarbeidet.
Prototypen på bildene er bare lett kamuflert slik at vi kan avsløre en del detaljer. Blant annet er både front- og baklyktene ukamuflert (selv om det er «faket» andre lykter rundt dem for å forvirre oss).
Vi ser at fronten, inkludert lyktene, er svært lik den vi ble kjent med gjennom Mission E Concept, og det er grunn til å anta at det vil gjelde resten av bilen også. Med unntak av dørene som her er konvensjonelle - ikke omvendt henglsede uten B-stolpe slik de var på konseptet. Trolig er det vi ser her en nær produksjonsklar modell.